تالار مرکزی سمنان با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال ساخت است

سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اهمیت ساخت مجتمع فرهنگ و هنری در مرکز استان برای میزبانی از رویدادها و جشنواره های مهم ملی، گفت: ساخت تالار مرکزی سمنان با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصدی در دست پیگیری است.

فرشید فلاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گفته محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر به استان سمنان، افزود: تکمیل مرحله نخست تالار مرکزی سمنان تا قبل از پایان کار دولت سیزدهم با اهتمام ویژه دنبال می شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فونداسیون مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان اجرا و دیوارها نیز پیشتر بتن‌ریزی شده و ادامه ساخت طرح در دست پیگیری است.

تالار مرکزی سمنان با پیشرفت ۲۰ درصدی در حال ساخت است

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان در زمینی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع و با مساحت بنای ۱۰ هزار مترمربع در حال ساخت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، تامین اعتبار را لازمه تکمیل ساخت تالار مرکزی سمنان عنوان کرد و افزود: تخصیص اعتبار برای تکمیل این طرح جزو مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان است که پیگیری تخصیص اعتبار به منظور تکیمل طرح با اولویت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احداث مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان از مصوبه‌های سفر رییس جمهور وقت در سال ۹۵ به استان سمنان بود و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر، ۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار، ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha