۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85316498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در تربت‌حیدریه تشییع شد+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه و در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در تربت‌حیدریه تشییع شد.

به گزارش ایرنا، این شهید والامقام سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه عملیاتی والفجر ۸ در جزیره «بوارین» در یک عملیات «ایذایی» به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیکر این شهید دفاع مقدس امروز از محل تقاطع چهارراه شورا تا میدان مرکزی تربت حیدریه بر دوش مردم شهیدپرور و مسوولان این شهرستان تشییع شد و قرار است در مدت یک هفته آیین پاسداشت و وداع این شهید گرانقدر در مدارس، حسینیه‌ها و مساجد این خطه انجام شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه در آیین تشییع این شهید گمنام گفت: شهدا به تکلیف خود عمل کردند و برای اعتلای ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی از تمام هستی خود مایه گذاشتند تا امروز امنیت و اقتدار برای میهن برقرار بماند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی افزود: امروز باید با کردار درست به تکلیفی که شهدا بر عهده ما گذاشته‌اند، جامه عمل بپوشانیم و در راه دفاع از حریم ولایت و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی ذره‌ای عقب نشینی نکنیم.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، هزار و ۱۰۶ شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارند که از جانبازان این خطه ۶۹۰ نفر بالای ۲۵ درصد می‌باشند.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند که شامل پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید گمنام در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در توپخانه ۶۱ محرم، یک شهید در تیپ ۱۷۷ ارتش و یک شهید دیگر در دانشگاه تربت‌حیدریه می‌باشند.

در مزار شهدای بهشت عسکری نیز ۲۰۰ شهید در خاک آرام گرفته‌اند.

تربت‌حیدریه دارای چهار شهیده زن، پنج مادر دارای ۲ شهید، ۲۱۴ مادر شهید و ۲۱۰ همسر شهید است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha