۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85316528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش هشت درصدی میزان تصادفات در خوزستان

۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85316528
کاهش هشت درصدی میزان تصادفات در خوزستان

اهواز- ایرنا- رییس پلیس‌راه خوزستان گفت: میزان تصادفات در ۹ ماهه امسال استان هشت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

سرهنگ سعید رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در مدت یاد شده میزان تصادفات جرحی ۲۱ درصد و سوانح رانندگی منجر به فوت ۸.۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام شده افزود: در ایام برگزاری پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز در خوزستان احصا و ایمن‌سازی شد.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: همچنین برای کنترل هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تخلفات، تعداد دوربین‌های نظارتی در استان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به اقدامات دیگری که برای ایمن سازی جاده‌های استان انجام شده گفت: نصب ۲ هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی در استان ، افزایش ۲ برابری خط کشی مسیرها، ۴۰ درصدی برخورد با متخلفان و ۳۰ درصدی توقف رانندگان متخلف از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شد.

وی اضافه کرد: قرارگاه کاهش تصادفات استان باید با نگاه علمی و کارشناسی برای فراهم‌سازی و اجرای اقداماتی به منظور کاهش هر چه بیشتر تصادفات به ویژه سوانح رانندگی منجر به مرگ ورود کند.

سرهنگ رحیمی با اشاره به اینکه مثلث حوادث شامل عوامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی است گفت: متاسفانه در خوزستان بیشترین عامل وقوع سوانح رانندگی انسانی است.

رییس پلیس راه خوزستان رانندگی پر خطر ( با ریسک بالا) را باعث وقوع بیشتر تصادفات در استان دانست.

وی اظهار کرد: ماهانه به صورت متوسط ۱۱۰ هزار تخلف توسط دوربین‌های نظارتی راهنمایی و رانندگی ثبت می‌شود که آمار بسیار بالایی از وقوع تخلف است.

سرهنگ رحیمی با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۲۶۰ هزار راننده در استان اعمال قانون می‌شوند ادامه داد: این حجم از وقوع تخلف در استان نگران‌کننده است و باید با فعالیت‌های فرهنگی، رفع نواقص و نقاط حادثه‌خیز رانندگان را به رانندگی ایمن تشویق و آگاه کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این رییس پلیس راه خوزستان داشتن سرعت مطمئنه، سبقت نگرفتن، انجام ندادن رفتارهای پرخطر از سوی راننده را از جمله اقدامات برای جلوگیری از وقوع حادثه و تصادف اعلام کرده بود.

استاندار خوزستان نیز با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی تردد در جاده‌های استان طی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت پارسال گفت: بزرگراه ها و جاده ها باید با توجه به افزایش تردد در جاده های استان توسعه یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha