۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85316593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو در پایتخت/ پلیس پای کار مردم است

تهران‌بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: ۲ سارق لوازم و محتویات خودرو در گشت‌زنی‌های انتظامی دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به ۳۹ فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور روز شنبه اظهار کرد: ۱۷ آذر ماه ماموران کلانتری ۱۰۳ گاندی در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان دستگردی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودرو که راننده آن به آهستگی از کنار خودروهای پارک شده عبور می‌کرد، مشکوک شدند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، پلاک خودرو به طرز ماهرانه‌ای مخدوش شده و همین سرنخ کافی بود تا ماموران دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: راننده خودرو پس از مشاهده گشت پلیس، بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری و با حرکات مارپیچ به سایر خودروی‌های عبوری نیز در حین فرار آسیب زد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با آغاز عملیات تعقیب و گریز راننده خودرو توجهی به فرمان پلیسی نمی‌کرد، گفت: ماموران با استفاده از طرح مهار و شگردهای پلیسی موفق شدند خودرو را متوقف و هر ۲ متهم را دستگیر کنند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو در پایتخت/ پلیس پای کار مردم است
عکس تزئینی است

سرهنگ قاسم‌پور تاکید کرد: از صندوق عقب خودروی متهمان علاوه بر آلات و ادوات سرقت، ۹ عدد باطری خودرو نیز کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت یادآور شد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر تهران در ساعات پایانی شب در خیابان‌های خلوت و ۳۹ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: متهمان دارای سوابق متعدد کیفری با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و جزییات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دستگیری و انهدام باند هفت نفره سارقین بعنف در پایتخت

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند هفت نفره سارقان به عنف در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: متهمان به ۵۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف شدند.

سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت‌های سریالی از شهروندان در سطح شهر تهران و وصول شکایت مال باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت

وی اضافه کرد: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ تعدادی از سارقان شبانه به صورت تشکیل تیم های ۲ نفره و ۳ نفره با استفاده از ۲ دستگاه موتور سیکلت هندا و کلیک با ایجاد رعب و وحشت و بکارگیری از سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و طلاجات از شهروندان می نمودند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از ادامه سرقت ها تحقیقات گسترده اطلاعاتی و کارآگاهی خود را آغاز نموده و در ادامه متوجه شدند که یک باند متشکل از ۷ تن افراد ۲۵ تا ۳۰ ساله در سطح شهر تهران اقدام به سرقت می کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی طی مراقبت های شبانه روزی و بکارگیری از شیوه های نوین کشف جرم موفق شدند مخفیگاه هفت تن از این باند را شناسایی و با تشکیل ۷ تیم عملیاتی پس از سازماندهی، توجیه و آموزش، طی عملیات های همزمان و غافلگیرانه در مناطق جنوب شهر تهران دستگیر و از محل اختفاء آنان ۲ دستگاه موتورسیکلت، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۵ قبضه سلاح سرد (چاقو و قمه) و یک قبضه سلاح کمری کشف و ضبط و به همراه متهمین به اداره پنجم منتقل گردیدند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه تاکید کرد: در تحقیقات علیرغم انکار و کتمان حقیقت، نامبردگان پس از مواجهه با مستندات و دلایل موجود، به ارتکاب حدود ۵۰ فقره سرقت بعنف و قاپزنی در سطح شهر تهران اعتراف می نمایند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در حال شناسایی مالخران اموال مسروقه هستند خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کشف ۸۰ کیلوگرم تریاک از کامیون حمل شن و ماسه

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از کشف ۸۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی مواد افیونی طی عملیات انتظامی عصر روز گذشته در اتوبان آزادگان خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور اظهار کرد: با انجام رصد و پایش و پیگیری های شبانه روزی و فعال سازی گشت‌های آشکار و پنهان پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محورها و بزرگراه‌های منتهی به پایتخت ماموران این پلیس به راننده و سرنشین یک دستگاه کامیون در حوالی بزرگراه آزادگان تهران مشکوک و با استفاده از گشت آشکار نسبت به صدور دستور ایست و توقف اقدام که در ادامه عملیات با اجرای طرح مهار در نهایت کامیون متوقف و تحقیقات پلیسی آغاز شد.

وی ادامه داد: با توقف خودرو در بازرسی دقیق از قسمت باری خودرو ۸۰ کیلو گرم مواد مخدر تریاک که در بسته بندی های مختلف بار شن و ماسه جاساز شده بود کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه هر ۲ متهم دستگیر و به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل شدند، افزود: متهمان پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

اعتراف متهم به بیش از ۲۰ فقره سرقت و مالخری

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت اماکن خصوصی در محدوده جنت آباد تهران، پیگیری موضوع سریعاً به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت آباد قرار گرفت و دستگیری متهم و مالخر اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت.

 سرهنگ حسین مافی تاکید کرد: در بررسی‌های ماموران و یک عملیات تعقیب و گریز، ماموران موفق به کشف مخفیگاه مالخر شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت متهم پرونده را که از سارقان و مالخران سابقه دار بود شناسایی کردند.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی قضایی تیمی از ماموران در روز گذشته به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه مالخر اموال مسروقه را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بررسی از این محل اموال مسروقه شامل یک دستگاه جوش، ۲ عدد دوربین مدار بسته، ۳ عدد سنگ فرز، زنجیر چرخ، جعبه ابزار، کابل برق، پمپ باد و یک عدد میخکوب بادی به ارزش سه میلیارد ریال کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره مالخری اعتراف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha