اجرای زیرساخت‌های پتروشیمی ابن سینای همدان با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

همدان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه پروژه های زیربنایی پتروشیمی ابن‌سینا با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال اجراست،افزود: مجوز افزایش سرمایه این طرح از سوی سازمان خصوصی سازی صادر شده است‌

به گزارش خبرنگار ایرنا،سید مجتبی حسینی روز شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد و دیگر واحدهای تولیدی شهرستان فامنین گفت:با ورود جدی و حمایت استاندار همدان و پیگیری‌های آقای حاج ‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، پروژه های سرمایه گذاری جدید و متعددی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد جانمایی شده است.

وی افزود: اقدامات زیربنایی پتروشیمی ابن‌سینا که حجم سرمایه گذاری آن قریب به ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده آغاز گردیده و مجوز افزایش سرمایه این پروژه نیز از سازمان خصوصی‌سازی اخذ شده است.

این مسوول اظهار کرد: با حمایت و نگاه توسعه‌ای استاندار همدان در مباحث اقتصادی، تسهیلگری و راهبری پروژه های اقتصادی در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار دارد.

همچنین اضافه کرد: از اقدامات انجام شده و درحال اجرای پروژه پتروشیمی ابن سینا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

این مسوول گفت: مسیر دسترسی به سایت پروژه و محوطه سازی پتروشیمی ابن سینا اصلاح و در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: عقد تفاهم نامه مدیریت طراحی( MC) و مقدمات پیمانکار EPC پروژه انجام شده و زیرسازی، آسفالت روستاهای همجوار نیز در قالب مسئولیت اجتماعی صورت گرفته است.

اجرای زیرساخت‌های پتروشیمی ابن سینای همدان با ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

این مسوول اضافه کرد: علاوه بر پتروشیمی، سه پروژه تولید خودرو برقی، لیفتراک، موتور و دوچرخه برقی در منطقه ویژه اقتصادی پیش بینی و جانمایی شده است.

وی اضافه کرد:از دیگر مولفه‌های مهم توسعه اقتصادی استان در شهرستان فامنین ناحیه صنعتی نگارخاتون است که خوشبختانه در ۲ سال اخیر اعتبارات دولتی خوبی به این ناحیه صنعتی تزریق شده است.

حسینی همچنین گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی دغدغه اصلی دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال، رونق تولید و مهار تورم است که در همین راستا تسهیلات مورد نیاز واحدهای مستقر در ناحیه صنعتی نگار خاتون از محل بند الف تبصره ١٨ در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: از فرماندار فامنین نیز برای تلاش های مجدانه و فراهم نمودن برنامه بازدید هم‌زمان دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی شهرستان فامنین به منظور حل مشکلات و موانع واحدهای تولیدی تقدیر ث می کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی همدان افزود: حل مسائل اساسی مردم در اولویت سفرهای شهرستانی مدیران اجرایی است و شهرستان فامنین یکی از شهرستان های همدان است که ظرفیت‌های منحصر به فردی از جمله فاصله کوتاه به پایتخت، عبور راه‌آهن را برای توسعه‌ یافتگی دارد که می‌تواند در کوتاهترین زمان جز شهرستان‌های مولد اقتصادی استان باشد.

حسینی افزود: در دولت مردمی سیزدهم با توسعه زیر ساخت ها ، زمینه کارآفرینی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است و دولتمردان استان همدان و در راس آن استاندار محترم در راستای حمایت از فعالان اقتصادی تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha