۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۸
کد خبر: 85316903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعمیرات اساسی "پتروشیمی جم" با موفقیت به پایان رسید

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: با هدف جهش تولید و افزایش ظرفیت بهره‌برداری، سومین و بزرگ‌ترین عملیات تعمیرات اساسی پتروشیمی جم با موفقیت کامل و بدون حادثه به اتمام رسید.

به گزارش ایرنا، "عبدالرحیم قنبریان" روز شنبه در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: عملیات تعمیرات اساسی هر پنج سال یک بار در این مجتمع انجام می شود که در تعمیرات اخیر برای رفع نقاط ضعف و نداشتن تلفات در بخش سخت افزاری و نرم افزاری، حدود ۲ سال مطالعاتی میدانی انجام شده است.

وی افزود: این عملیات در سال مهار تورّم و رشد تولید بعد از ۲۳۰ جلسه‌ هماهنگی بین بخشی انجام و پس از مدت ۴۰ روز کار و تلاش جهادی توسط یک تیم پنج هزار نفره اجرایی شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم تصریح کرد: در کنار رشد تولید و کاهش هدررفت سرمایه‌ها، مهمترین دست‌آورد عملیات تعمیرات اساسی رفع مشکل بدسوزی فلر مجتمع بود که به عنوان یک چالش زیست‌محیطی پیش‌روی ما قرار داشت.

قنبریان ادامه داد: در حالت عادی، نیاز بود که ۶۰ روز مجتمع از خط تولید خارج شود در حالی که پنج هزار نفر نیروی عملیاتی، نظارتی، پشتیبانی و هماهنگی این مجتمع با سعی و تلاش، این مدت را به ۴۰ روز تقلیل دادند و بدون هیچ گونه آسیبی با موفقیت عملیات به پایان رسید.

وی یادآور شد: در طی این عملیات، یک هزار و ۲۰۵ نقطه از تجهیزات و خطوط بازرسی و ۲۲۶ نقطه در موقعیت‌های مختلف پایش شد که پس از بازبینی زمینه تعویض یا تعمیر نقاط مورد خطر انجام گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: اکنون واحدهای الفین، HD، PE، BD و B۱ وارد مدار تولید شده‌اند.

قنبریان بیان کرد: به دلیل اشکالاتی که در بخش فوقانی و مرکزی "کلدباکس" مجتمع وجود داشت، ضمن وجود تبعات محیط زیستی، میزان قابل توجهی محصول با ارزش از جمله اتیلن و پروپیلن نیز از بین می رفت که در این عملیات با استفاده از توان متخصصین داخلی و شرکت های دانش‌بنیان، کلدباکس جدید طراحی و اجرایی شد و از هدر رفت این محصولات جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: تعویض ۶ هزار متر مکعب عایق‌های سرد و گرم، ۱۰ هزار متر مکعب عایق برای کاهش مصرف انرژی و استفاده از ۲۴۶ هزار متر مکعب داربست برای انجام فعالیت‌های تعمیراتی در طی این عملیات انجام شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم بیان کرد: همچنین ۶۰۰ دریچه از بابت کارکرد درست مورد کنترل و ۳۴ "تاور"، ۱۲۶ "درام"، هفت مخزن، ۲۰ پمپ و چهار کمپرسور اصلی مورد بازرسی و رفع عیب قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha