فعالیت ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فعالیت حدود ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب مرد و زن در پایتخت خبر داد و گفت: میانگین زمان پاسخگویی در سامانه اطلاع رسانی این سازمان (تلفن ۱۲۵) ۳۰ ثانیه است که ما می‌توانیم به کمک داوطلبان این زمان را کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، قدرت الله محمدی روز شنبه در همایش داوطلبان آتش‌نشانی تهران بمناسبت «روز جهانی داوطلبان» اظهار کرد: در زمان حادثه ما مشکل ساماندهی اطراف محل حریق و هجوم مردم را داریم که به کمک داوطلبان آتش‌نشان می‌توانیم این موضوع را ساماندهی کنیم که نتیجه آن حفظ جان و مال مردم خواهد شد.

وی افزود: همه امکانات خود را با کمک سازمان‌های امدادی مثل هلال احمر، اورژانس و اداره گاز بسیج کردیم تا با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خسارت و تلفات ناشی از گاز منواکسیدکربن کاهش پیدا کند که در یک ماهه اخیر حوادث خطرناک و کشنده ناشی از مسمومیت و گازگرفتگی در سطح کشور داشتیم به عنوان مثال یک خانواده پنج نفره در زاهدان و یک مادر و دو فرزندش در تهران طی یک ماه گذشته جان خود را به دلیل مسمومیت ناشی از گاز منواکسیدکربن از دست دادند و در اینجا اهمیت کار آتش‌نشانان داوطلب آشکار می‌شود.

محمدی ادامه داد: کشور ما حادثه خیز است و به همین دلیل به آتش‌نشان داوطلب نیاز داریم و ۶۷ هزار داوطلب آتش نشان جمعیت زیادی نیست همه سفیران و داوطلبان آتش نشان می‌توانند به حفظ جان و مال شهروندان کمک کنند.

فعالیت ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب در پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران اضافه کرد: با آموزش شهروندان توسط آتش‌نشانان داوطلب جلوی بسیار از حوادث گرفته شده است لذا تقاضا می‌کنم همه افرادی که وقت دارند در موضوع آموزش‌های شهروندی این سازمان شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبین رابطه حقوق و استخدامی با سازمان آتش‌نشانی ندارند، گفت: سعی می‌کنیم، آتش نشانان داوطلب دیده شوند و هر چند وقت یکبار دور هم جمع شویم.

به گفته وی، آتش‌نشانان داوطلب در استخدام‌ها نیز به دلیل آشنایی با کار در اولویت هستند البته تعداد داوطلبان آتش‌نشان باید افزایش پیدا کند و آموزش‌های کاربردی به آنها نیز لازم است بیشتر شود.

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران هم در این مراسم گفت: نجات یک نفر مانند نجات همه افراد است و سیاست ما در شورای شهر این است که به سمت شهر ایمن حرکت کنیم تا حوادث در شهر کاهش پیدا کند البته این امر با آموزش‌های شهروندی محق می‌شود.

مهدی بابایی اظهار کرد: آرزو می‌کنم آتش نشانان به جای اینکه در واحد عملیات کار کنند در بخش پیشگیری فعالیت داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این مراسم با ارایه گزارشی در مورد آموزش‌های شهروندی گفت: به بیش از چهار میلیون کاربر پیامک‌های آموزشی ارسال شده که آتش‌نشانان داوطلب علاوه برخود امدادی می‌توانند به دیگران نیز کمک کنند و برخی نیز می‌توانند مربیگیری و تدریس کنند.

فعالیت ۶۷ هزار آتش‌نشان داوطلب در پایتخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha