قاریان بیش از ۱۰۰ کشور در مسابقات بین المللی قرآن در تهران حضور می‌یابند

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: قاریان بیش از ۱۰۰ کشور در مسابقات بین المللی قرآن کریم که بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام مهدوی خاموشی عصر شنبه در حاشیه آیین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان خراسان شمالی گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: قاریان بسیاری از کشورها از جمله مصر، عربستان، افغانستان و کشورهای آفریقایی برای حضور در رقابت های بین المللی که در تهران برگزار خواهد شد استقبال کرده اند که امسال این دوره از مسابقات با رونق خوبی برگزار خواهد شد.

وی افزود: سال آینده مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش نوجوانان و جوانان کشور در خراسان شمالی برگزار خواهد شد که با توجه به ظرفیت و پتانسیل این استان، پیش بینی می کنیم بسیار باشکوه برگزار شود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: رقابت های سراسری قرآن کریم هرساله با توجه به امکانات و زیر ساخت ها در یک استان برگزار خواهد شد که چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تصمیم گرفته شد در استان خراسان شمالی که هیچ رویداد قرآن سراسری نداشت برگزار شود.

وی افزود: با وجود اینکه به دلیل مسایل و مشکلات زیر ساختی با برگزاری این رویداد بزرگ در استان خراسان شمالی موافقت نمی شد اما شخصا به دلیل وجود مردمی فعال در عرصه های فرهنگی، دینی و قرآنی این استان را انتخاب کردم.

خاموشی به استقبال باشکوه مردم خراسان شمالی در برگزاری رویداد قرآنی ملی اشاره ای کرد و گفت: استقبال بی نظیر بود و این مهم باعث می شود در سال های آینده برای برگزاری آیین ها این استان در اولویت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم هنوز در استان هایی همچون خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد برگزار نشده است که برگزاری مسابقات در این استان ها برای سال های آینده برنامه ریزی خواهد شد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره ای کرد و افزود: هنوز با این مهم فاصله زیادی داریم اما ظرفیت در کشور در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: از دانشگاه ها، آموزش و پرورش، مساجد، حوزه های علمیه، فعالان قرآنی و معلمان می خواهیم که در این راستا تلاش کنند تا بتوانیم فرمایشات رهبری را محقق کنیم.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در بخش های نعمات دینی و آوایی با حضور ۳۵۶ شرکت کننده در شهر بجنورد آغاز شده بود، عصر امروز با معرفی برترین ها در مجتمع اقامتی داریوش به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha