تکالیف مربوط به فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست عملیاتی شود

همدان- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: همه دستگاه ها در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست برای آیندگان باید تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجید امامی عصر شنبه در آیین رونمایی از بسته های آموزشی محیط بانان اظهار کرد: هر یک از دستگاه های با کمک شورای فرهنگ عمومی بخش و گوشه های از تکالیف پیش بینی شده در راستای آموزش همگانی محیط زیست را عملی کنند.

وی بیان کرد: محیط زیست دارای ۲ رکن از جمله مشارکت مردمی، جوامع محلی و ذی نفعان و از یک سو آموزش همگانی و عمومی است که شورای فرهنگ عمومی در هر 2 بخش تکالیفی عهده دار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: سینمای جوان بخشی از اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده را در بخش آموزش همگانی محیط زیست هزینه کنند.

به گفته امامی، برای مشارکت، مردمی سازی و آموزش حفظ محیط زیست باید رسانه ملی و آموزش و پرورش همکاری و تعامل مطلوب داشته باشد.
وی ادامه داد: مسابقه "پارس آرا" یا همان شخصیت شناسی یکی از برنامه های خوب برای آموزش همگانی است چرا که تا شخصیت و کارکتر عروسکی، انیمیشن و پویانمایی مورد علاقه کوکان نباشد نمی توان فرهنگ حفظ محیط زیست را منتقل کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: افرادی که درصدد تولید انیمیشن، پویانمایی و برنامه های عروسکی با محوریت حفظ محیط زیست هستند پیش از هر اقدامی باید کتاب هایی که امروز رونمایی شد مطالعه کنند.

وی ببان کرد: جایزه "پارس آرا" پیدا کردن بهترین شخصیت و کارکترها در کشور است که در این راستا همکاری هایی با محیط زیست، وزارت بهداشت و وزارت کار بر روی شناسایی شخصیت های ویژه کارگر مفید، سلامت و حافظ محیط زیست کار می شود.

تکالیف مربوط به فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست عملیاتی شود


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پاسخ به درخواست مدیرکل محیط زیست همدان مبنی بر عضویت و شرکت مدیر این مجموعه در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: مدیران محیط زیست تا تدوین آیین نامه جدبد می توانند به عنوان میهمان در این شورا حضور یابند.

امامی گفت: یکی از چالش های محیط زیست افزایش استفاده از پلاستیک به ویژه در خریدهای روزمره است که با توجه به اقدامات انجام شده فرهنگ مردم در این باره کمی ارتقا یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: بسته آموزشی فرهنگی راهنمای محیط بانان با ۳۰ عنوان در پنج جلد تدوین و امروز با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در موزه تاریخ طبیعی بوعلی سینا، رونمایی شد.

سیده مریم محمدی نامگذاری و ثبت نیمه اسفند به نام "روز آموزش همگانی محیط زیست" را گامی مثبت برای جلب مشارکت مردمی به منظور حفظ محیط زیست دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha