امام جمعه مهریز یزد: فقط دود صنایع به چشم مردم نرود

یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز یزد گفت: بعد از اجرای طرح فاضلاب شهری آیا سهمی از این آب برای فضای سبز شهر اختصاص داده می‌شود یا فقط دود فولاد به چشم مردم می‌رود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " عبدالرضا محی‌الدینی " روز شنبه در جمع مسئولان مهریز افزود: مردم از مسئولان شهرستان انتظار دارند که برای پیشگیری از آلودگی هوای باغ شهر بیش از گذشته به صورت عملی و جدی در منطقه اقدام کنند.

وی در این جلسه که با موضوع آلودگی هوا برگزار شد افزود: نسبت به آلودگی هوا چه راهکارهایی مسئولان امر دارند و چقدر پای کار هستند و قانون هوای پاک چقدر ضمانت اجرایی دارد، آیا بر صنایعی که هوا را آلوده می‌کنند نظارت می‌شود؟

امام جمعه مهریز در ادامه به مسئله تردد خودروهای سنگین در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مسئولان نسبت به تردد و توقف خودروهای سنگین در سطح شهر و مناطق مسکونی که آلودگی صوتی و هوا را به دنبال دارد برنامه‌ داشته باشند.

محی الدینی گفت: آیا برای تامین آب فضای سبز شهری که تاثیر زیادی بر سلامت محیط زیست دارد تدبیری اندیشیده شده است که همیشه جزو مطالبات اصلی مردم است و امیدواریم در این خصوص مهم شاهد اقدامات راهگشا باشیم.

وی بیان کرد: چرا پارک و فضای سبزی که در کنار جاده اصلی سال‌ها با هزینه بیت المال احداث شده رها است و هچ مسئولی توجهی به آن ندارد همچنین باید نسبت به ساخت و سازها در باغات مهریز نظارت ویژه‌ای شود.

در شهرستان مهریز، شهرک‌های صنعتی شهید چمران، سایت ۱۹۶ هکتاری، یزدمهر، هرفته، شهرک سنگ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران با چهار هزار نفر اشتغال فعال است.

مرکز این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و ۴۶۷ آبادی است.

سه هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است که افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و حدود هزار نوع محصول در این واحدها تولید و علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، به ۹۳ کشور صادر می‌شود.

یزد چهارمین استان صنعتی و با ۵۰ نوع اندیس معدنی نیز دومین منطقه معدنی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha