۱۳ طرح فناورانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصویب شد

بجنورد- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۳ طرح سلامت محور از ابتدای سالجاری تاکنون با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه علوم پزشکی استان به تصویب رسید.

دکتر بهرام بیباک روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح های فناورانه بیشتر در زمینه تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، هوش مصنوعی و نرم افزارهای فناوری و اطلاعات سلامت بوده است.

وی افزود: طراحی نرم افزار محاسبات بالینی برای ارزیابی و مراقبت بحرانی اطفال در اورژانس، نیم تنه شیردهی حمایتی و بررسی طرح فناورانه با عنوان طراحی نرم افزار دیجیتال آنالیز تصاویر سفالومتریک خلفی - قدامی برخی از این طرح های فناورانه سلامت است.

بیباک با اشاره به ثبت چهار اختراع توسط پژوهشگران علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: با این چهار اختراع جدید تعداد اختراعات ثبت شده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی عملکرد دولت به ۲۰ مورد رسید.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (تی ام سی) در علوم پزشکی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: این مرکز برای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه‌اندازی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: اشباع شدن بازار اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال های اخیر، فراگیری یک مهارت برای هر دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی را ضروری کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۱۹۲ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha