۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85317266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم بحران پناهندگان مسلمان میانماری

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبر: 85317266
تداوم بحران پناهندگان مسلمان میانماری

تهران – ایرنا – رئیس انجمن ماهیگیری استانی اندونزی خبر داد با ورود امروز قایق‌های حامل ۴۰۰ روهینگیایی به استان آچه اندونزی، بحران اخیر ورود آوارگان اقلیت مسلمان میانمار که وارد این کشور شده‌اند، وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش یکشنبه ایرنا از استریتز تایمز، «مفتاح کات عده»، رئیس جامعه ماهیگیری استان آچه اندونزی گفت: دو قایق اوایل صبح امروز وارد اندونزی شده‌اند. وی افزود هر قایق حامل حدود ۲۰۰ روهینگیایی بوده است.

اندی سوسانتو، یک مقام نظامی محلی نیز خاطرنشان کرد حدود ۱۸۰ روهینگیایی ساعت ۴ صبح وارد بندر پیدی شده‌اند و افسران حاضر در حال جمع آوری اطلاعات هستند.

سوسانتو تایید کرد ارتش از وجود یک قایق دوم مطلع بوده است اما اطلاعاتی در مورد اینکه کجا لنگر گرفته و چه تعداد در قایق بوده‌اند، ندارد.

پیش از ورود امروز ۴۰۰ پناهنده، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اعلام کرد ۱۲۰۰ روهینگیایی اقلیت تحت آزار و اذیت دولت کودتای میانمار، از آبان ماه وارد اندونزی شده‌اند.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، روز جمعه در بیانیه ای گفت مشکوک است که قاچاق انسان در پس تشدید اخیر ورود قایق ها رخ داده باشد و قول داده است با سازمان های بین المللی برای رسیدگی به این موضوع همکاری کند.

اندونزی کنوانسیون ۱۹۵۱ سازمان ملل متحد در مورد پناهندگان را امضا نکرده است، اما سابقه پذیرش پناهجویان را هنگام ورود به سواحل کشورش دارد.

اما حجم بالای ورودی‌های اخیر باعث واکنش شدید در رسانه‌های اجتماعی اندونزی و برخی مخالفت‌ها از سوی مردم در آچه، غربی‌ترین منطقه‌ای که بیشتر قایق‌ها واردش می‌شوند، شده است.

سال‌هاست که روهینگیایی‌های میانمار تحت آزار و اذیت دولت‌های با اکثریت بودایی این کشور قرار می‌گیرند و حتی از حقوق شهروندی برخوردار نیستد.

هر سال در فاصله زمانی بین آبان تا فروردین که دریاها آرام‌تر می‌شوند، اعضای این اقلیت تحت تعقیب با قایق‌های چوبی راهی تایلند، بنگلادش، مالزی و اندونزی که اکثریت جمعیتش مسلمان است، می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha