آغاز پروژه کلان طراحی نظام تعلیم و تربیت هوشمند در دستور کار است

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: برنامه آموزش مجازی برای دوره‌های تحصیلی را مدنظر داریم، حدود یک سال است که برنامه درسی آموزش مجازی را بررسی کردیم و طرح آن تحویل داده شده، البته قرار است پروژه کلان طراحی نظام تعلیم و تربیت هوشمند نیز آغاز شود.

علی محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره احتمال تغییر تقویم آموزشی مدارس و پیش بینی تعطیلات زمستانی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: پیش از این طرح ساماندهی تعطیلات با بررسی برخی پژوهش‌ها تدوین شده بود و هم اکنون نیز پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، یک طرح پژوهشی را در این خصوص آغاز کرده است.

وی افزود: یکی از خروجی‌های آزمون تیمز و پرلز این است که زمان آموزش در ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان پایین‌ترین است یعنی حدود ۶۰ درصد زمان آموزش سایر کشورها را داریم، وقتی زمان آموزش کم باشد نمی‌توان توقع کیفیت آموزش را داشت.

آغاز پروژه کلان طراحی نظام تعلیم و تربیت هوشمند در دستور کار است


ساعت آموزشی در مدارس چین و آمریکا ۲ برابر ایران است

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در سایر کشورها تعطیلات کمتر از ایران است یا خیر، توضیح داد: نمی توان اینگونه ادعا کرد اما آنها ساعت آموزشی بیشتری را نسبت به ایران دارند به عنوان مثال در چین و آمریکا ساعت آموزشی یعنی ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس، ۲ برابر ایران است.

محبی یادآور شد: در گذشته ساعت آموزش مدارس را به دلایل مختلف کاهش دادند، بنابراین یک برنامه مطالعاتی در دستور کار پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش است و طرحی را هم مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان ساماندهی تقویم آموزشی انجام داده که به مجلس ارائه شده است، در این طرح به دنبال تنوع در آغاز سال تحصیلی با توجه به شرایط اقلیم‌های مختلف در کشور هستند.

وی بیان کرد: طرحی که بخواهد تعطیلات مدارس را ساماندهی کند، هنوز به طور کامل تهیه نشده است و ما در حال بررسی و کار کردن بر روی آن هستیم.

به گزارش ایرنا، شهریور سال ۱۳۹۷ طرح تعطیلات زمستانی توسط مسؤولان وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست با هدف توسعه و رونق گردشگری در فصل زمستان و کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها مطرح شد و براین اساس پیش‌بینی شده بود که مدارس ۵ روز تعطیل باشند که با احتساب پنجشنبه و دو جمعه این تعطیلات به ۹ روز می‌رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha