سارقان کابل سیم تلفن مازندران به کاهدان زدند

ساری-ایرنا- سارقان در مازندران که تاکنون بریدن کابل های تلفن ثابت و سرقت آنها را در کارنامه فعالیت داشته اند اخیرا با هدف سرقت فیبر نوری مخابرات دریاکنار و بابلسر به این زیرساخت دستبرد زدند، ‌غافل از اینکه فیبر نوری ارزش مالی ندارد و دستشان خالی ماند.

به گزارشنبه روز یکشنبه ایرنا، ‌سرقت کابل های تلفن پدیده مازندران شمول به شمار می رود و طی سالهای اخیر بیشتر مشترکان تلفن ثابت در این استان تجربه این نوع سرقت و قطعی چندین ماهه و حتی چند ساله تلفن های منزل و واحدهای تجاری خود را چشیده اند و حکایت قطعی سه‌ساله تلفن ثابت اهالی روستاهای سنگرودپی، مسک و پاریکلا از توابع شهرستان بابل از جمله این مصائب است که که در سالهای اخیر تلفن ثابت آنها قطع بوده و امکان برقراری تماس روزانه با این خطوط ارتباطی برای آنها وجود ندارد.

علاوه بر اینکه سرقت کابل های تلفن موجب قطع ارتباط مشترکان تلفن ثابت در مازندران می شود بنا به اظهار نظر مسوولان امر هزینه های میلیاردی به شرکت مخابرات به عنوان نهاد متولی امور مشترکان این نوع خدمات وارد می کند به طوریکه ابتدای سال جاری مدیرعامل شرکت مخابرات این استان عنوان کرد که سرقت کابل و تخریب تجهیزات مخابراتی باعث شده سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال به این نهاد خدمت رسان استان خسارت وارد شود.

مدیرعامل مخابرات مازندران اخیرا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا راه حل خلاصی از سرقت کابل تلفن ثابت را عنوان کرد. نوروزی "فیبر نوری" را راهکار حل و فرار از دردسر سرقت های متوالی کابل های تلفن عنوان کرد و گفت: فیبر نوری ارزش اقتصادی آنچنانی ندارد و به همین دلیل سارقان رغبتی برای دزدی آنها ندارند.

وی اعلام کرد که یک هزار و ۵۲۳ کیلومتر در ۲ سال اخیر در مازندران فیبر نوری اجرا شد که بیش از یک هفتم از فیبر نوری اجرا شده در کشور است. در کل کشور هفت هزار کیلومتر فیبر نوری برای اینترنت پرسرعت اجرا شده که یک هزار و ۵۲۳ کیلومتر آن در مازندران اجرا شده است.

در کل کشور هفت هزار کیلومتر فیبر نوری برای اینترنت پرسرعت اجرا شده که یک هزار و ۵۲۳ کیلومتر آن در مازندران اجرا شده است.

سارقان کابل سیم تلفن مازندران به کاهدان زدند

اما در اقدامی جدید سارقان کابل تلفن به نیت سرقت فیبر نوری در قسمتی از مسیر ارتباطی مخابرات در دریاکنار و بابلسر به این زیرساخت ها آسیب زدند و مسبب قطعی تلفن منازل حدود سه هزار مشترک منطقه و نیز آسیب به زیرساخت چهار سایت تلفن همراه شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سرقت کابل های سیم تلفن معضلی چندین ساله در مازندران است که همواره مشرکان تلفن بدلیل این موضوع با مشکل مواجه هستند.

علی نوروزی افزود: فیبر نوری به دلیل اینکه ارزش مالی آنچنانی ندارد راهکار خوبی برای مقابله با سرقت اینچنینی به شمار می رود و این انتظار وجوددارد که با نصب فیبرهای نوری سرقت کاهش یابد.

وی ادامه داد: چند روز گذشته سارقان سیم تلفن به امید سرقت کابل های ارزشمند مبادرت به ورود کانال زیرزمینی این زیرساخت کردند اما بدلیل اینکه کابل های فیبر نوری ارزش آنچنانی نداشت دست خالی از آن منطقه خارج شدند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مازندران گفت: سارقان نیز مبادرت به تخریب زیرساخت های موجود کردند و این موضوع منجر به قطعی تلفن ثابت چند روزه تلفن ثابت حدود سه هزار مشترک شد.

وی افزود: طی این چند روز تمام تلاش پرسنل مخابرات شهرستان بابلسر صرف ترمیم خسارت های وارده سارقان به این زیرساخت شد تا اینکه امروز یکشنبه خطوط ارتباطی این تعداد مشترک وصل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha