ساخت نیمی از واحدهای طرح تحول روستایی در خراسان رضوی عملیاتی شد

مشهد-ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون ساخت یا نوسازی حدود نیمی از واحدهای مسکن روستایی هدف‌گذاری شده در طرح تحول روستایی استان وارد مرحله اجرایی شده است.

احسان پروایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از این طرح مربوط به ساخت یا نوسازی مسکن روستایی است که هدف‌گذاری آن طی چهار سال دولت سیزدهم شامل نوسازی ۶۴ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: تاکنون متقاضیان برای بازسازی ۲۹ هزار فقره مسکن روستایی در خراسان رضوی به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۱۰ هزار واحد به مرحله فونداسیون رسیده، هفت هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله ایجاد اسکلت و سقف قرار داشته و ساخت پنج هزار واحد نیز به مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری رسیده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بقیه شامل ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان هنوز به مرحله اجرا نرسیده و منتظر ابلاغ تسهیلات جدید بانکی است.

وی گفت: متقاضیان ساخت یا نوسازی واحد مسکن روستایی در این طرح می توانستند از تسهیلات بانکی ۲ میلیارد ریالی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به انضمام تسهیلات متمم یک میلیارد ریالی با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند.

پروایی افزود: به تازگی میزان تسهیلات بانکی برای بازسازی مسکن روستایی در این طرح برای متقاضیانی که هنوز موفق به دریافت پایان کار ساختمانی و پرداخت اقساطی تسهیلات در نزد بانک نشده اند، به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با تصمیم دولت همه متقاضیانی ساکن در روستا که می خواهند خانه خود را بازسازی کنند، امکان استفاده از تسهیلات طرح تحول روستایی یا طرح نهضت ملی مسکن را دارند و می توانند با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن در شهرستانها تسهیلات بانکی را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در روستاها نیز بخشی از طرح تحول روستایی است که خانه های بازسازی شده در این طرح مشمول شرایط نهضت ملی مسکن نیز می شوند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور مربوط به سال ۱۳۹۵، ۴۸۶ هزار و ۳۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان خراسان رضوی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

توسعه روستایی، گرانیگاه توجه دولت سیزدهم در خراسان رضوی + فیلم

طرح تحول روستاهای خراسان رضوی در دستور کار است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha