فرمانده قرارگاه خاتم: ٢۵٠ تقاطع همسطح به همت این قرارگاه در کشور اجرا شد

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: تاکنون ٢۵٠ تقاطع همسطح به طول ٨٠ کیلومتر در شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد توسط این قرارگاه اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا عابد روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از تقاطع چهارسطحی آزادگان در مشهد افزود: این تقاطع ها در ١٣ استان کشور و ١٧ شهر از جمله تهران و مشهد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم در کشور با کارشکنی زیادی همراه بود، بیان کرد: عنوان می شد که نظامیان برای چه در کارهای نامرتبط ورود می کنند، طراحی و اجرای طرح ها توسط قرارگاه کار را به تاخیر می اندازد، اما رزمندگان در قرارگاه درخشیدند و امروز بعد از سه دهه در مقابل رقبای خارجی ایستاده‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: قرارگاه سازندگی نه تنها در حوزه عمرانی بلکه در حوزه انرژی نیز ورود کرد که خروجی آن احداث و ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید روزانه ۴۵ میلیون لیتر سوخت است.

وی اظهار کرد: برای ساخت این پالایشگاه تعدادی شرکت خارجی نیز در کشور حضور یافتند که با اعمال تحریم‌ها کار را رها کردند و بازگشتند اما این طرح با تلاش متخصصان داخلی به بهره برداری رسید.

سردار عابد با بیان اینکه ساخت پالایشگاه دیگری نیز در دستور کار قرارگاه است، افزود: دشمن در رسیدن به هدف شوم وابسته کردن ایران در حوزه انرژی به خارجیان ناکام مانده است.

وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) طبق منویات مقام معظم رهبری بازوی توانمندی برای دولتها است و افتخار می کنیم در کنار دولت مردمی سیزدهم قرار گرفته ایم، در این دولت کمتر حرف و بیشتر عمل می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد: در خراسان رضوی و مشهد نیز در سایه همدلی بین مدیران و مسوولان طرح های خوبی اجرایی و وارد مدار بهره برداری شده است.

به گزارش ایرنا، تقاطع چهارسطحی آزادگان به عنوان بزرگترین تقاطع از این نوع در شرق کشور با برگزاری مراسمی در مشهد به بهره برداری رسید.

قرارگاه خاتم این طرح را با صرف ۶ هزار میلیارد ریال هزینه اجرا کرده است، تقاطع چهارسطحی آزادگان تاثیر بسیار زیادی بر کاهش بار ترافیکی محدوده غرب مشهد به ویژه بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین ورودی مشهد از مسیر بزرگراه مشهد - چناران و بالعکس خواهد داشت.

قرارگاه سازندگی در امر مشارکت ساخت و ساز در سه دهه اخیر در هزاران پروژه اقتصادی کشور مشارکت داشته است و اکنون ۳۲۵ پروژه را به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال در دست ساخت و تکمیل دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha