۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85317461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی دموکرات‌ها از عملکرد ضعیف کارزار انتخاباتی بایدن در ایالت‌های حساس

تهران- ایرنا- مقامات و کارشناسان راهبردی حزب دموکرات آمریکا به شکل فزاینده‌ای نگران عملکرد کارزار انتخاباتی جو بایدن در ایالت‌های حساس و کلیدی و کُندی آن در ایجاد زیرساخت‌های لازم در این ایالت‌ها هستند؛ موضوعی که گفته می‌شود تلاش وی برای رقابت با دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان را بطور بالقوه ای تضعیف می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای پولیتیکو نوشت: تیم بایدن در ایالت‌های چرخشی از جمله پنسیلوانیا، ویسکانسین، آریزونا، نوادا و جورجیا که بسیار موردتوجه کارزارهای انتخاباتی هستند، هیچ کارمندی را معرفی نکرده و در مقایسه با رقابت‌های ترامپ در سال ۲۰۱۹ برای انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهوری، ماه‌ها از وی عقب است.

تیم انتخاب مجدد ترامپ تا ما مه سال ۲۰۱۹ میلادی ۹ مدیر منطقه‌ای را به‌همراه دیگر مدیران ایالتی معرفی کرده بود.

کارزار انتخاباتی بایدن همچنین در تلاش‌های مشابهی برای انتخاب مجدد از باراک اوباما رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز عقب است. اوباما در اکتبر سال ۲۰۱۱ دستکم ۱۵ دفتر منطقه‌ای باز کرده بود و به کارکنان دستکم ۳۸ ایالت حقوق پرداخته بود.

به نوشته پولیتیکو، مصاحبه با بیش از ۱۲ نفر از مقامات دموکرات و کارشناسان علوم راهبردی این حزب در ایالت‌های به‌اصطلاح «میدان جنگ» در آمریکا- که بیشتر آنها خواستند نامشان فاش نشود- نشان داد که تعلل بایدن در معرفی کارمندان کارزارهای انتخاباتی در این ایالت‌های تاثیرگذار در انتخابات، وی را با چالش بیشتری در ایجاد پویایی در بین رای‌دهندگان کلیدی از جمله لاتین تبارها و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار مواجه خواهد کرد.

آنها همچنین گفتند که تیم بایدن ایالت‌های در نوسان را بدون نقطه تماس مشخصی برای سازماندهی سفرها و توزیع منابع رها کرده است. این درحالیست که روند برنامه‌ای حفاظت از رای‌دهندگان کُند و جذب نیروهای دیگر درون ایالتی به‌تاخیر افتاده است.

نگرانی دموکرات‌ها، بازتاب تشویش بیشتری از سوی مقامات این حزب درباره روند نسبتا کند کارزارهای انتخاباتی و نتایج ضعیف نظرسنجی‌های بایدن در این ایالت‌ها است. آنها همچنین به اختلافات درون حزبی درباره سرمایه‌گذاری اولیه با حضور میدانی در این ایالت‌ها یا استفاده از آگهی‌ها و سازمان‌دهی‌های آنلاین اشاره می‌کنند. چنین اختلاف و بحثی در بین حزب دموکرات در دوران همه‌گیری کرونا شدت گرفت، به‌طوری که مبارزات تبلیغاتی شخصی عمدتا در بین دموکرات‌ها متوقف و عملیات سیاسی با استفاده از توسعه ابزارهای آنلاین بکار گرفته شد.

مقامات کارزار انتخاباتی بایدن مدعی‌اند که نگرانی دموکرات‌ها افراطی است و آنها اقدامات کمیته ملی دموکرات و احزاب ایالتی وابسته به دموکرات‌ها را نادیده می‌گیرند؛ نهادهایی که به‌گفته مشاوران کارزارهای انتخاباتی بایدن، بسیار قوی‌تر و دارای منابع بهتری نسبت به دوره‌های قبلی هستند.

پولیتیکو افزود: با این‌حال، تیم تبلیغاتی انتخاب بایدن عمدا رویکرد متفاوتی را در مقایسه با کارزارهای ریاست‌جمهوری دیگر اعمال کرده است. بر خلاف اوباما، که در انتخابات سال ۲۰۱۲ بر عملکرد ضعیف کمیته ملی دموکرات نظارت داشت، بایدن امسال قویا به ابزارهای حزبی ملی تکیه کرده است. کمپین انتخاباتی وی، اولویت را به آگهی‌های تلویزیونی داده و بر اساس گزارش شرکت «تاثیر آگهی‌ها» بیش از ۱۳ میلیون دلار صرف آگهی در ایالات‌های «میدان جنگ» کرده است. این رقم در کارزارهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری در یک سال مانده تا انتخابات، بی‌سابقه بوده و این هزینه‌ها بیشتر، رای‌دهندگان آمریکایی سیاه‌پوست و لاتین‌تبارها را به‌ویژه از طریق آگهی‌های رادیویی و دیجیتال هدف قرار داده‌است.

با این حال، نگرانی‌ها در ایالت‌های میدان جنگ همچنان ادامه دارد. بیش از ده‌ها دموکرات گفته‌اند که فقدان پرسنل عالی‌رتبه در این ایالت‌ها، باعث وقفه در عملکرد بقیه دستگاه‌های مبارزات انتخاباتی شده است و سرعت هر اقدام دیگری را -از ایجاد یک برنامه سازماندهی هماهنگ با احزاب دولتی گرفته تا برنامه‌ریزی برای برنامه‌های حمایت از رای‌دهندگان و استخدام کارمندان بیشتر-، کاهش داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha