عضو اهدایی بانوی همدانی با هواپیما به شیراز منتقل شد

همدان- ایرنا- مسئول واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کبد اهدایی بانوی همدانی ابتدا به بیمارستان سینا تهران سپس با هواپیما به شیراز منتقل و زمینه ساز حیات دوباره یک بیمار نیازمند به عضو پیوندی شد.

دکتر ویدا سمیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مرحومه سارا حسنی ۶۴ ساله به علت نارسایی قلبی در بیمارستان قلب فرشچیان همدان بستری و دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده این بیمار، آمبولانس کد دار با تجهیزات ویژه برداشت عضو و حضور پزشک، به تهران منتقل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برای عضو اهدایی باید فرد نیازمند آماده دریافت عضو باشد، به علت فراهم نبودن این امکان در تهران بلافاصله کبد اهدای این زن با هواپیما به شیراز منتقل و پیوند با موفقیت انجام شد.

مسئول واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همدان دارای بخش پیوند کلیه است ادامه داد: کلیه این زن به علت بالا بودن میزان کراتین قابلیت اهدا و پیوند بر روی فرد بیمار را نداشت.

دکتر سمیعی افزود: امسال تاکنون ۱۵ مورد رضایت گیری برای اهدای عضو صورت گرفته است که یکی از بیماران حین انتقال به بیمارستان تهران، جان خود را از دست داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha