۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85317566
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند افزایش یافت

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85317566
تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جاری نسبت به سال‌های قبل ۲ درصد افزایش یافت و به حدود ۱۴ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد لامعی گیو روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان که به مناسبت هفته فرهنگ دانشگاهی در دانشگاه بیرجند برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: علیرغم اینکه برخی دانشگاه‌های کشور با کاهش جمعیت دانشجویی مواجه شدند اما تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند امسال افزایش یافت.

وی از دانشگاه به عنوان محیط علمی و پویا در جامعه یاد و اظهار کرد: جا دارد در کنار مباحث علمی به عرصه‌های فرهنگی و دینی هم احترام خاص گذاشته شود.

رئیس دانشگاه بیرجند تاکید کرد: دانشگاه محیط جوان و پر انرژی است و دوستداران نظام و انقلاب به این محیط نگاه امیدوارانه دارند.

وی گفت: دانشجو به عنوان قشری محسوب می‌شود که در جامعه نفوذ قوی دارد و سبب شده که جایگاه دانشجو در جامعه ویژه باشد.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به روز دانشجو و برنامه‌هایی که در استان برگزار شد، افزود: ۱۶ آذر روز استکبارستیزی و نماد مقابله و آرمان خواهی دانشجویان ایرانی است.

وی گفت: امسال در دانشگاه بیرجند برنامه‌های متنوعی از جمله نشست سخنگوی دولت با دانشجویان برگزار شد که نمایندگانی از تشکل‌ها و فعالان فرهنگی مطالبات خود را بیان کردند.

لامعی گیو با بیان اینکه در این روز از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید شد، یادآور شد: خوابگاه‌های خواهران و برادران از نزدیک بررسی و دیدگاه‌های دانشجویان شنیده شد که تلاش می‌کنیم تا حد امکان مشکلات دانشجویان رفع شود.

وی گفت: در طلیعه روز دانشجو، هفته فرهنگی دانشگاه با برنامه‌های متعدد در دستور کار قرار دارد لذا سعی داریم فضای شادی برای دانشجویان مهیا کنیم.

رئیس دانشگاه بیرجند از برگزاری مراسم تکریم از مدال آوران دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: برخی دانشجویان در حوزه‌های مختلف از جمله در مسابقات روسیه افتخارآفرینی کردند که شایسته تجلیل و قدردانی هستند.

وی بیان کرد: ایده برگزاری هفته فرهنگی دانشگاه از طریق دانشگاه بیرجند به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

لامعی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ، فضایی است که در آن نفس می‌کشیم، فرهنگ به مثابه روحی است که در بدن جریان دارد و موجبات نشاط جان را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: امروز نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی دانشجویان در عرصه‌های مختلف به مناسبت هفته فرهنگی دانشگاه افتتاح شد و به مدت چهار روز در سالن امید دانشگاه میزبان علاقمندان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: هفته فرهنگی دانشگاه بیرجند مانند سال‌های گذشته، امسال نیز با بیش از ۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

حسین فرزانه‌پور با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه هفته فرهنگ دانشگاهی و حمایت از توانمندی‌های دانشجویان اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان برپا شد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۰۰ غرفه فروش با عرضه محصولات متعدد از جمله محصولات فلزی، سنگی، سفالی، پارچه‌ای، گلیم، طراحی و دوخت‌های متعدد گلدوزی، کیف و زیورآلات و صنایع غذایی به نمایش گذاشته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند هدف از برگزاری این نمایشگاه را ورود دانشجویان به بازار کار عنوان کرد و گفت: این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه دستاوردها و توانمندی‌های دانشجویان در قالب این غرفه‌ها به نمایش و فروش گذاشته شود و به نوعی خوباوری و ایمان به کار در دانشجویان تقویت شود.

فرزانه‌پور از مشارکت برخی دستگاه‌ها و ادارات در این نمایشگاه خبر داد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، تعاون روستایی، دانشگاه‌های استان از جمله دانشکده هنر دانشگاه بیرجند و معاونت فرهنگی دانشگاه در برپایی این نمایشگاه همکاری دارند.

وی از مشارکت مستقیم و غیرمستقیم ۲۰۰ تا ۳۰۰ دانشجو برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: دانشجویان از تمام دانشگاه‌های استان می‌توانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این نمایشگاه ذیل برنامه‌های هفته فرهنگی دانشگاه برگزار شده است، یادآور شد: در سال‌های اخیر هم این نمایشگاه برگزار شده و دانشجویان ما استقبال و فروش خوبی را شاهد بوده‌اند و شاید یکی از فلسفه‌های برگزاری این نمایشگاه همین استقبال پرشور از این نمایشگاه بوده است.

نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان در قالب هفته فرهنگ دانشگاهی امروز در محل سالن امید دانشگاه بیرجند افتتاح شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha