۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85317610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح ترافیک زمستانی در راه‌های خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - اجرای طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان خراسان جنوبی در راه‌های استان از امروز ۱۹ آذر آغاز شد و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز یکشنبه در رزمایش طرح زمستانه پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه رانندگی، فرهنگسازی کنند تا مقررات راهنمایی و رانندگی به طور کامل اجرایی شود زیرا لازمه سفر ایمن در جاده‌ها فرهنگ رانندگی است.

سید محمدرضا طالبی اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم از موضوعات ارزشمندی است که در حیطه‌های امدادی و ترافیکی اثرگذاری بیشتر بر جامعه دارد.

وی افزود: هزینه سرعت غیرمجاز جان انسان است و در زمستان باید خودروهایی که در جاده‌های اصلی تردد می‌کنند مجهز به زنجیر چرخ باشند و نیازمند فرهنگسازی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی ترددها در زمستان امسال گفت: انتظار می‌رود با اقدامات خوب و به موقع پلیس و دستگاه‌های خدمات‌رسان، سفر ایمن برای همه مردم رقم بخورد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: طرح زمستانه پلیس با هدف تسهیل در عبور و مرور و کنترل ایمنی وسایل نقلیه در تمامی معابر درون و برون شهری استان در زمان تغییرات وضعیت آب و هوایی با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان در سطح استان از امروز ۱۹ آذر تا ۲۵ اسفند ماه اجرا می‌شود.

سردار حسن شجاعی نسب افزود: مدیریت بحران، پلیس، راهداری، هلال احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها باید با ورود به هنگام در زمان حوادث جاده‌ای مشکلات و آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت میدانی و عملیاتی در ارتقای ایمنی فصل زمستان تاثیرگذار است گفت: طرح‌های گذشته نشان داده که حضور سریع و میدانی در کاهش تلفات جاده‌ای موثر است.

اجرای طرح زمستانه در راه‌های خراسان جنوبی آغاز شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با استفاده از تجربیات گذشته زمستان امسال مدیریت ترافیک بدون کمترین مشکلی از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار پر خطر رانندگان خودروهای سواری و سنگین در جاده‌ها حایز اهمیت است گفت: کاربرد نامناسب خودروها در سطح جاده زمینه ساز حوادث و بروز نگرانی‌های اجتماعی شده که باید به آن توجه ویژه کرد.

سردار شجاعی نسب یادآور شد: ارتقای فرهنگ ترافیک ضرورتی غیر قابل انکار است لذا باید به دنبال تهیه نقشه راه در این زمینه باشیم تا سهم هر دستگاه در آن مشخص باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: امسال طرح راهداری زمستانی با مشارکت ۲۵۰ نیرو و ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین اجرا می‌شود.

اسدالله جلال زاده افزود: برای این طرح ۳۳ راهدارخانه، ۴۵ سکوی استراحت و ۳۵ مجتمع خدماتی رفاهی آماده شده و در خدمت کاربران جاده‌ای است.

وی عنوان کرد: ۲۰ هزار تن شن و نمک در گردنه‌ها و محل‌های مورد نظر دپو شده و همه راهداران در قالب گشت‌های راهداری به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال به منظور ایمنی راه‌های استان ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط کشی و ۷۶۵ کیلومتر آسفالت در سطح جاده‌های استان انجام شده است همچنین توانستیم عملیات اصلاح شیب شیروانی در ۱۴۰ کیلومتر از جاده‌ها را به تمام برسانیم.

وی افزود: ماشین‌آلات در نقاط دارای اولویت براساس گردنه‌های برفگیر و راهدارخانه‌ها مستقر می‌شوند و همه توان خود را در بخش ماشین‌آلات و نیروی راهداری برای ارائه خدمات به موقع و قابل قبول به مردم آماده کرده‌ایم.

رژه خودرویی پلیس، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha