الحاق منطقه «ناظرآباد» به محدوده شهر بجنورد ابلاغ شد 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: الحاق سکونتگاه غیررسمی «ناظرآباد» به محدوده شهر بجنورد به صورت رسمی به شهردار مرکز استان ابلاغ شد. 

مهدی رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرداری بجنورد در روزهای آینده می تواند، نسبت به ارایه خدمات شهرسازی به ساکنان منطقه «ناظرآباد» اقدام کند.

وی با اشاره به سکونت ۳۰۰ خانوار در «ناظرآباد» بجنورد تصریح کرد: پیش از این شهروندان ساکن در این منطقه از خدمات شهری شهرداری مرکز استان همچون رُفت و روب بهره مند بودند اما به دلیل واقع نشدن در محدوده شهری، امکان ارائه خدمات شهرسازی از طرف شهرداری در این منطقه میسر نبود.

رشیدی افزود: ساکنان «ناظرآباد» شهر بجنورد از سال ۸۹، با اعلام حریم فرودگاه امکان ساخت و ساز در زمین های این نقطه از شهر را نداشتند و پس از تکمیل فرودگاه این بلاتکلیفی همچنان برای ساخت و ساز ادامه داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: سال ۹۷ موضوع ورود به محدوده شهری زمین به وسعت ۶ هکتار، مصوب شده بود اما به دلایلی این امر نهایی نشد که اکنون ساخت و ساز مردم در این زمین ها پس از ۱۳ سال از بلاتکلیفی خارج شد.

رشیدی گفت: این موضوع با پیگیری های انجام شده در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور بررسی و مشکل ساخت و ساز در این زمین ها برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منطقه «ناظر آباد» در مرکز خراسان شمالی و در محدوده‌ غربی شهر بجنورد واقع است، این منطقه از جنوب با بلوار ولایت و از غرب با خیابان جاده بجنورد - آشخانه و خیابان کمربندی بجنورد محدود شده است و با محله‌های ‌شهرک امام خمینی، کوی کمیته، بربر قلعه مجاورت دارد.

براساس این گزارش شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان بجنوردی در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha