اهداف سند تحولی یزدِ نوین با همکاری‌های بین بخشی محقق می‌شود

یزد- ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه برای تحقق محورهای سند تحولی یزدِ نوین همکاری‌های بین بخشی ضروری است، گفت: اجرای هدفگذاری‌های انجام شده در این سند، امید را به جامعه به ویژه در نسل جوان تقویت می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه دبیرخانه مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد، "مجید دهقانی‌زاده " در نشست کنترل و پایش محور بهداشت و درمان برنامه تحولی یزدِنوین با بیان اینکه اجرای این سند تأثیرات مهمی در فرایند توسعه استان دارد، افزود: در اسناد راهبردی قبلی، استان یزد برای تبدیل شدن به قطب تولید فولاد تعریف شد و امروزه این راهبرد محقق شده است.

وی با عنوان اینکه هر چه که به عنوان سند توسعه نوشته شود، در آینده محقق خواهد شد، اظهار کرد: همه بخش‌های استان برای تحقق سند تحولی یزدِ نوین بسیج شده‌اند و اجرای این سند مانند میراث ارزشمند تاریخی که نسل‌های گذشته به جا مانده و ثبت جهانی شده به عنوان یک دستاورد مهم برای نسل‌های بعدی باقی می‌ماند.

اهداف سند تحولی یزدِ نوین با همکاری‌های بین بخشی محقق می‌شود

دهقانی‌زاده با بیان اینکه تحقق محورهای سند تحولی یزدِ نوین نیازمند همکاری‌های بین بخشی ضروری است و با اقدام چند دستگاه محدود، محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی نیز اهداف پیش بینی شده فراتر از این مجموعه دیده شده و بخشی از آن با همکار سایر دستگاه ها محقق می شود.

خلاقیت و درایت ۲ بال پیشبرد پروژه‌های یزدِ نوین

دستیار ویژه استاندار یزد با ذکر نمونه‌هایی پروژه‌های محقق شده در قالب سند تحولی یزدِ نوین گفت: در افق ۱۴۰۴ طرح های بزرگی پیش بینی شده بود که امروز محقق شده‌اند.

"احمد آخوندی " افزود: شرکت هواپیمایی یزد ایر یکی از این طرح هاست که بدون منابع مالی دولتی ایجاد شده و امروز مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد و در سایر محورها نیز روش‌های مختلف تأمین مالی باید مورد توجه قرار گیرد تا با خلاقیت و درایت طرح‌های یزدِ نوین به ثمر برسد.

جنس پروژه‌های تحولی یزدِ نوین دشوار اما دست یافتنی است

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد نیز در این نشست در خصوص ماهیت طرح‌های سند تحولی یزدِ نوین بیان داشت: هرچند اجرای برخی از پروژه‌های این سند سخت و دشوار است اما دست یافتنی بوده و بنابر همین ضرورت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان راه‌اندازی و پیگیری های لازم در این زمینه در حال انجام است.

"اکرم فداکار" با بیان اینکه عمده چالش موجود در پروژه های بهداشت و درمان سند یزد نوین در زمینه تأمین مالی است، ادامه داد: در این راستا مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان برای آشنایی مدیران و مسئولان با شیوه‌های مختلف و نوین تأمین مالی، اقدام به برگزاری ۲ رویداد آموزشی کرده است.

پروژه‌های برنامه تحولی یزدِ نوین معطل اعتبارات دولتی نشود

"جعفر رحمانی" معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز با اشاره به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی و نیاز به منابع مالی آن برای تحقق برنامه‌های عملیاتی محور بهداشت و درمان، گفت: برای تأمین مالی این پروژه‌ها نباید منتظر منابع دولتی ماند و باید به شیوه‌های مختلف رجوع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با تشریح پیوستگی طرح‌های بهداشت و درمان به یکدیگر، گفت: برخی پروژه‌ها پیش نیاز پروژه‌های دیگر است و تا محقق نشوند، نمی‌توان انتظار پیشرفت در سایر پروژه‌ها را داشت.

"سیدمهدی هاشمی باجگانی" ابراز امیدواری کرد با تحقق طرح‌های پیش نیاز، پروژه‌های وابسته به آنها نیز محقق شود.

"حسن بلندیان" مدیر عامل اندیشکده صفا و مسئول تیم کنترل و پایش سند تحولی یزدِ نوین با ارایه گزارشی پیرامون محور تحولی بهداشت و درمان ، گفت: ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مردمان استان از اهداف بنیادین این محور در برنامه تحولی یزدِ نوین است .

محور تحولی بهداشت و درمان با ۱۸ پروژه و ۷۷ فعالیت از محورهای تحولی سند یزدِ نوین است.

برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف نهادسازی و توانمندسازی متولیان بهره‌وری در استان

همچنین معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به رتبه نخست استان در استقرار چرخه بهره‌وری کشور گفت: بر اساس گزارش منتشر شده در ماهنامه سازمان ملی بهره‌وری ایران، این استان با عملکرد ۴۸ درصدی و با اختلاف چشمگیر از استان دوم در جایگاه نخست این رتبه‌بندی قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این سازمان، "جعفر رحمانی"در دوره آموزشی آشنایی با نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری استان افزود: کسب این رتبه نشان توجه مدیران ارشد استانی به موضوع بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه اساس این دوره آموزشی بر مبنای نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری است اظهار داشت: با توجه به انتخاب استان به عنوان استان پایلوت بهره‌وری کشور، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری می‌تواند برای هماهنگی بیشتر عناصر زیست‌بوم بهره‌وری در استان موثر واقع شود.

این دوره آموزشی با محوریت دبیرخانه کارگروه ارتقاء بهره‌وری استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی براساس شیوه‌های ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان ملی بهره‌وری ایران، با حضور بیش از ۴۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای کارگروه ارتقاء بهره‌وری استان و مدیران پروژه‌های پیشران بهره‌وری به صورت کارگاهی طی ۲ روز متوالی هجدهم و نوزدهم آذرماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha