۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبر: 85317671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ درصد مشترکان خانگی گاز در استان یزد بسیار پرمصرف هستند

یزد- ایرنا - رییس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه ۶ درصد مشترکان خانگی این شرکت جزو گروه بسیار پرمصرف هستند، گفت: ۳۱ درصد مشترکان در گروه کم مصرف، ۵۲ درصد متوسط و ۱۱ درصد نیز در گروه پرمصرف قرار دارند.

"علیرضا بشیری" روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مشترکان شرکت گاز استان در قالب اقلیم‌های ۲ و سه تقسیم بندی می شوند، افزود: سقف میزان مصرف گاز مشترکان کم مصرف به صورت ماهانه برای هر واحد خانگی در اقلیم سه، ۴۰۰ مترمکعب و در اقلیم ۲ ، ۴۵۰ مترمکعب در نظر گرفته شده است

وی اظهار کرد: مشترکان اقلیم سه که مصرف گاز آنها ماهانه به ازای هر واحد بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب باشد مشترکان با مصرف متوسط ، ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ مترمکعب مشترکان پرمصرف و بالای یکهزار و ۱۰۰ مترمکعب بسیار پرمصرف محسوب می شوند که این رتبه بندی در اقلیم ۲ به ترتیب بین اعداد ۴۵۰ تا ۷۵۰،۷۵۰ تا ۱۱۵۰ و بیشتر از ۱۱۵۰ مترمکعب در ماه به ازای هر واحد در نظر گرفته است.

بشیری، استفاده از استخرخانگی، بی توجهی به رعایت مقرارت ملی ساختمان و تغییر سسیتم لوله کشی غیرمجاز و استفاده از یک انشعاب برای چند واحد و کسب و کارهای خانگی را از مهمترین دلایل افزایش مصرف گاز در بین مشترکان بسیار پرمصرف بیان کرد و افزود: اگر یک مشترک با مصرف متوسط در اقلیم ۲، ۶۰۰ متر مکعب گاز مصرف کند، نرخ گاز بهاء ماهانه ۵۷۰ هزار ریال و در اقلیم سه، ۶۷۰ هزار ریال محاسبه می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر مشترکی در اقلیم سه، یکهزار و ۱۰۰ متر مکعب گاز مصرف کند، قیمت گاز بهای آن چهار میلیون و ۹۷۰ هزار و در اقلیم ۲ ، چهار میلیون و ۲۳۰ هزار ریال در قبض صادر می شود.

بشیری افزود: در اقلیم سه اگر مشترکی ماهانه ۱۵۰۰ متر مکعب گاز مصرف کند، قیمت گاز بهای آن ۲۷ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال و در اقلیم ۲ ، ۲۴ میلیون و ۹۹۲ هزار ریال محاسبه می شود.

۸۳ درصد مشترکان شرکت گاز استان یزد کم مصرف و متوسط هستند

رییس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد یادآور شد: بر اساس آخرین آمار مجموعا ۸۳ درصد مشترکان بخش خانگی شرکت گاز استان در زمره مشترکان کم مصرف و متوسط هستند و مبلغ گاز بهای ماهانه آنها زیر یک میلیون ریال بوده است.

وی تعداد مشترکان شرکت گاز استان را ۵۳۵ هزار و ۶۴۵ مشترک بیان کرد و گفت: از این تعداد ۴۸۴ هزار و ۶۴۸ مشترکان بخش خانگی هستند.

بشیری یادآور شد: روستاها و شهرهای بهاباد، خضرآباد، نیر، تفت، ندوشن در اقلیم ۲ و شهرها و روستاهای یزد ، میبد ، اردکان ، هرات، مروست، مهردشت، ابرکوه، مهریز، اشکذر، زارچ و بافق هم در اقلیم سه قرار دارند.

رییس روابط عمومی شرکت گاز استان یزد خاطرنشان کرد: وفق مصوبات ابلاغی ، پس از شناسایی مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف در استان ابتدا به آنها اخطار و اگر مصرف خود را کاهش ندهند، گاز آنها قطع می شود.

وی ضمن قدردانی از مشترکان کم مصرف گفت: از شهروندان استان می خواهیم که خادمان خودشان در شرکت گاز استان را با صرفه جویی یاری کنند تا تمامی هموطنان به خصوص در نقاط سردسیر و سخت گذر بتوانند از این مزیت برخوردار شوند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha