۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85317708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده تخلف ۵۱ واحد صنفی به مراجع قضایی زنجان ارسال شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۵۱ پرونده تخلف بهداشتی واحدهای صنفی استان از ابتدای سال تاکنون به مراجع قضایی ارسال شده است.

محمدباقر حاج‌کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عرضه فرآورده های ناسالم خط قرمز دامپزشکی است، افزود: این اداره کل با افرادی که بهداشت عمومی را به خطر بیندازند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه از طریق کشتار غیرمجاز دام به صورت مداوم از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی بازرسی می کنند.

این مسوول ادامه داد: شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز دقت کنند که لاشه دام کشتاری در محل قصابی ها باید دارای مهر بازرسی بهداشتی و برچسب مشخصات تولید، تاریخ انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان توصیه کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید گوشت مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به تاریخ تولید و انقضای مرغ‌های بسته بندی شده‌ توجه کنند و از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی مردم را تامین کند، خاطر نشان کرد: شهروندان برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه، هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و عسل را به سامانه ۱۵۱۲ اعلام کنند.

حاج‌کاظمی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی در عرضه فرآورده‌های دامی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به مراجع قضایی طبق ضوابط اقدام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha