فصل مشترک همکاری‌های تهران دمشق در حوزه علم و فناوری

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور با اشاره به اینکه، بازارهای تجاری سوریه از بازارهای نزدیک به کشورمان محسوب می شود، تاکید کرد: سوریه می تواند یک درگاه ارتباطی با کل کشورهای شورای خلیج فارس یا جی سی سی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه بازدید نخست‌وزیر سوریه و هیات همراه از خانه نوآوری و فناوری ایران اظهار داشت: معتقدیم سوریه صرفا مقصد صادرات نیست؛ بلکه سوریه یک درگاه برای ارتباط با کشورهای عرب خلیج فارس است.

وی در حاشیه بازدید نخست‌وزیر سوریه و هیات همراه از خانه نوآوری و فناوری ایران اظهار داشت: ما پیوندهای بسیار عمیقی در حوزه های مختلف با کشور سوریه داریم.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه، معتقدیم سوریه صرفا مقصد صادرات نیست، افزود: ما معتقدیم مهمترین چیزی که می تواند هر دو کشور را قدرتمند کند همکاری ها در حوزه علم و فناوری خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اینکه، سوری ها از تجارب بسیار خوبی در صنعت برخوردارند تاکیدکرد:این کشور تنها مقصد صادراتی ما نیست بلکه می تواند یک درگاه برای ارتباط با کل کشورهای شورای خلیج فارس یا جی سی سی و همچنین تولیدات مشترک ما با سوری ها باشد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد این دوره از دیدارها منجر به همکاری‌های دقیق، عملیاتی و کاربردی در توسعه بازار شرکت‌های ایرانی و همکاری‌های مشترک با سوریه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha