فرماندار: ۲ سال از اختلال فرستنده تلویزیونی صالح‌آباد خراسان رضوی می‌گذرد

مشهد- ایرنا- معاون فرماندار صالح آباد گفت: اختلال در عملکرد فرستنده اصلی تلویزیونی و تلفن همراه این شهرستان خراسان رضوی به نام سایت ایستگاه «حسینی» با گذشت ۲ سال، همچنان از سوی متولیان رفع نشده است.

مرتضی یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش امواج تلویزیونی در بخش خانگی اصلی شهرستان مرزی صالح آباد از طریق ایستگاه حسینی صورت می گیرد و در حال حاضر پوشش دیجیتال شبکه های سیما با کیفیت نامناسب و عمدتا با اختلال در بیشتر نقاط شهرستان از جمله در شهر صالح آباد همراه است.

وی پوشش آنالوگ امواج تلویزیونی در شهرستان را محدود به سه کانال و با کیفیت نامناسب دانست و گفت: پوشش تلفن همراه در بخش قابل توجه ای از این شهرستان از طریق این سایت و دکل مخابراتی انجام می شود که ارائه خدمات یاد شده نیز با اختلال مواجه است.

معاون فرماندار صالح آباد ادامه داد: همچنین صدا و سیما، اداره مخابرات و نهادهایی که از خدمات بیسیم این ایستگاه و دکل مخابراتی بهره مند هستند تاکنون نسبت به تامین هزینه امنیت آن اقدام نکرده اند.

وی به سرقت های متعدد تجهیزات این مرکز در ۲ سال اخیر اشاره و بیان کرد: بواسطه همین سرقت ها شاهد قطع گسترده خدمات ارتباطی و تلویزیونی در شهرستان بودیم که در نهایت فرمانداری به تنهایی موضوع امنیت و تامین نگهبان برای دکل مخابراتی حسینی را برعهده گرفت.

یوسفی گفت: علت اصلی دریافت همراه با اختلال شبکه های سیما و امواج تلفن همراه در بخش های اصلی شهرستان به روز نشدن تجهیزات سایت حسینی و عدم ارائه خدمات زیرساختی مناسب توسط بهره برداران به این سایت است.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه امسال، شهرستان برای برگزاری فرآیندهای انتخابات در بستر سامانه های مخابراتی و اطلاع رسانی، نیازمند تجهیز و تقویت دکل مخابراتی یاد شده است.

یوسفی اظهار کرد: پیگیری هایی از طریق نهادهای قضایی، امنیتی و عمرانی در مرکز استان خراسان رضوی صورت گرفته تا نهادهای خدمت رسان نسبت به تجهیز زیرساختهای مخابراتی و تلویزیونی شهرستان مکلف و ترغیب شوند.

مرداد ماه ۱۴۰۱، فرماندار صالح آباد در گفت وگو با ایرنا از فقدان دسترسی و اختلال طولانی مدت شبکه‌های صداو سیما شکایت کرده بود. محمد علیمردانی این اختلالات را چالش مهم شهرستان مرزی و تلفیقی صالح آباد دانسته و آنها را زمینه ساز آسیب های اجتماعی و امنیتی معرفی کرده بود.

برای خواندن کامل این گفت وگو اینجا کلیک کنید.

به گزارش ایرنا، شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha