۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85317844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار فاخر ادبی پیرامون شخصیت و منش رفتاری شهدا تولید شود

کاشان - ایرنا - رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: آثار فاخر ادبی پیرامون شخصیت و منش رفتاری شهدا برای زنده نگه داشتن و شناساندن شهیدان والامقام تولید شود.

به گزارش ایرنا،سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا آزادی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی کنگره ملی سرداران و ۱۸۰۰ شهید شهرستان کاشان افزود:تهیه کتاب شامل زندگینامه،خاطره نویسی،رمان و غیره در خصوص زندگی شهدا تدوین شود،کاشان مهد عالمان،شاعران و بزرگان است،باید حداقل ۲۰ اثر فاخر ادبی پیرامون شخصیت و منش شهدا تهیه شود.

وی اظهار کرد:شهرستان کاشان یکهزارو ۸۲۴ شهید والامقام دارد که ۳۰ درصد آنها از فرماندهانی بودند که حماسه های بزرگی خلق کردند،کمیته تالیف و تدوین کنگره ملی سرداران و ۱۸۰۰ شهید شهرستان باید سوژه یابی کند و از ظرفیت نویسندگان برجسته برای تدوین کتاب ها استفاده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان هم گفت: شهر کاشان از ابتدای ورود اسلام به ایران از شهرهای شیعی کشور بوده و این سعادت به برکت حضور حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) است.

سرهنگ پاسدار کریم اکبری افزود:حضرت علی ابن امام محمد باقر (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت مردم کاشان به این منطقه آمدند و یکی از خاستگاه های شیعه ایران به واسطه حضور این امام زاده بزرگوار است.

وی اظهار کرد:نخستین نمازجمعه کشور در مسجد جامع کاشان اقامه شده،ملامحسن فیض کاشانی،علامه قطب راوندی،ملااحمد نراقی،آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی و غیره ازجمله عالمان منطقه کاشان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان بیان کرد:از ابتدای شروع نهضت حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ ،راهپیمایی بزرگی در شهر کاشان برزگرا شد و شهید علی محمد قدیرزاده به شهادت رسید و تا روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، ۲۸ شهید در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی داشتیم و شهیده کبری صفا ازجمله شهدای کاشانی ۱۷ شهریور در تهران است.

سرهنگ اکبری گفت:پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران بود که در پنجم خرداد همان سال سپاه در کاشان شکل گرفت و مسوولیت هایی ازجمله حفاظت از بیت حضرت امام خمینی(ره) به سپاه کاشان واگذار شد و سپاه کاشان با حضور در سیستان و بلوچستان در منطقه ایرانشهر،بزمان و چابهار سپاه را در آن مناطق تاسیس کرد و جهاد سازندگی در آن مناطق هم توسط کاشانی ها در آن استان تاسیس شد.

مردم شهرستان کاشان در مجموع هزارو ۸۲۴ شهید والامقام در جریان مبارزات پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و دفاع از حریم امنیت و سلامت تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha