آمریکا با وتو قطعنامه بشردوستانه رو سیاهی خود را به جهانیان نشان داد

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا برای ایجاد آتش بس گفت: ایالات متحده با این اقدام رو سیاهی و خوی استکباری خود را با هدف تداوم جنایت صهیونیست‌ها در غزه نشان داد.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی در شورای امنیت سازمان ملل برای ایجاد آتش بس در غزه گفت: مدعیان حقوق بشر باید ببینند که نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و این رویه، کودک کشی فرعون را یادآور می‌شود که به رغم اینکه بیشتر کودکان سرزمین خود را کشت اما سرانجام حکومتش فروپاشید.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام آمریکا نشان داد که مدعیان حقوق بشر فقط ژست این ادعا را دارند و در عمل حامی کودک کشی و نسل کشی در همه نقاط جهان هستند و اقدامات ظالمانه آنها نماد از بین رفتن کارکردهای نهادهای بین المللی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس یادآور شد: آمریکا کشوری که حتی رییس جمهورش توسط مردم انتخاب نشده و با رای الکترا انتخاب می‌شود. چنین دولتی چهره واقعی استکباری خود را در وتوی قطعنامه بشردوستانه با هدف حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی نشان دهد.

وی درباره رای ممتنع نماینده دولت انگلیس به قطعنامه سازمان ملل متحد برای آتش بس درغزه تصریح کرد: رو سیاهی آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی پیش از این دیده شده است. اما امروز حتی در قلب لندن و نیویورک، تظاهرات چند صدهزار نفری علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه برگزار می‌شود که این رویه نشان می‌دهد که مردم جهان نسبت به ظلم دولت‌های ظالم بیدار شدند و این بیداری خاموش شدنی نیست.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره اینکه کشورهای منطقه باید چه رویکردی را نسبت به اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی ایفا کنند، توضیح داد: صبر محور مقاومت و کشورهای اسلامی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه دائمی نیست و آمریکا و ایادی آنها از تجربه شکست خورده جنگ‌های نیابتی گروه تروریستی داعش علیه مسلمان که در خود آنها ایجاد کننده آن بودند، عبرت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون داعش و آنهایی که داعش را ایجاد کردند دیگر نیستند و آمریکا و ایادی آنها از خشم مسلمانان و مجاهدان جبهه مقاومت بترسند که در غزه هم چنین سرنوشتی منتظر آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نشست ۱۷ آذرماه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی برای ایجاد آتش بس در غزه به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، ایالات متحده آمریکا رای مخالف و انگلیس رای ممتنع دادند.

این نشست اضطراری شورای امنیت در پی فعال کردن ماده ۹۹ منشور ملل از سوی آنتونیو گوترش تشکیل شده بود. این اولین باری بود که گوترش از زمانی که در سال ۲۰۱۷ به سمت دبیر کلی سازمان ملل رسید، این کار را انجام داد.

ماده ۹۹ منشور سازمان ملل که در تاریخ سازمان ملل متحد تنها ۹ بار مورد استفاده قرار گرفته است، بیان می‌کند که «دبیر کل می‌تواند هر موضوعی را که به نظر او ممکن است حفظ صلح امنیت بین‌المللی را تهدید کند، به شورای امنیت اطلاع رسانی کند.»

این ماده به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد وقتی احساس کند «امنیت و صلح جهانی» به خطر افتاده است، اعضای شورای امنیت را به جلسه‌ای فوری فرا می‌خواند و از آنها می‌خواهد اقدامی فوری در این باره اتخاذ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha