رییس دانشگاه علوم‌پزشکی: خراسان‌شمالی آماده پذیرش بیماران خارجی است

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: مراکز درمانی استان با راه اندازی بخش های بین الملل، آماده پذیرش بیماران خارجی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر جواد شاهین فر روز یکشنبه در دیدار با سفیر ایران در ترکمنستان اظهار کرد: خراسان شمالی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه سلامت دارد که باید با اقداماتی هدفمند به بیماران خارجی معرفی شود.

وی افزود: مهرماه امسال نیز بخش آی پی دی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد با هشت تخت بهره برداری شد و اکنون آماده ارایه خدمت به بیماران بین‌المللی است.

شاهین فر گسترش همکاری های علمی با همسایگان را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دانست و گفت: برنامه‌های این دانشگاه با سه محوریت هوشمندسازی، مجازی‌سازی و بین‌المللی سازی و با فراهم کردن زیر ساخت ها به سرعت در حال پیشرفت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: طرح هوشمندی سازی نیز در برخی از بیمارستان های استان با هدف تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به بیماران پیاده‌ سازی شده است.

خراسان شمالی ظرفیتی جدید برای جذب بیماران خارجی

سفیر ایران در ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی در حوزه سلامت، گفت: راه اندازی و توسعه بخش‌ پذیرش بیماران بین‌الملل، خراسان شمالی را به ظرفیتی جدید برای توسعه گردشگری سلامت تبدیل کرده است.

مجتبی روزبهانی افزود: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی اش می تواند با هم‌افزایی سایر دستگاه ها به کریدوری برای صادرات تجهیزات پزشکی به ترکمنستان تبدیل شود.

وی یادآور شد: ظرفیت های بهداشتی، درمانی و دارویی ایران در منطقه بی رقیب است و این تجهیزات از نظر فناوری با تجهیزات به روز و پیشرفته دنیا برابری می کند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha