احداث ۱۰۰ بازار جدید میوه و تره بار در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از احداث ۱۰۰ بازار جدید در مناطق ۲۲ گانه پایتخت طی سه سال (۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳) خبر داد.

به گزارش ایرنا، ایوب فصاحت روز دوشنبه از برنامه‌ریزی برای احداث بازارها و میادین میوه و تره‌بار در پایتخت خبر داد و گفت: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری با توجه به همکاری و همراهی شهرداران مناطق درخواست شد که محل‌هایی را برای احداث بازار تره بار به این سازمان معرفی کنند.

وی افزود: در همین ارتباط برخی شهرداران مناطق نسبت به معرفی زمین‌های جدید به سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری اقدام کردند و این سازمان نیز پس از بررسی‌های کارشناسی، اقدامات خود را برای ساخت بازارهای جدید در این مکان‌ها آغاز کرده است.

احداث ۱۰۰ بازار جدید میوه و تره بار در تهران

فصاحت ادامه داد: در مجموع ۲۶۴ بازار میوه و تره بار در سال‌های گذشته و ادوار قبلی مدیریت شهری احداث شده بود که اکنون به ۲۹۷ بازار میوه و تره و بار رسیده و امسال نیز احداث ۴۰ بازار در دستور کار قرار گرفته که در این صورت تعداد بازارها به ۳۳۷ بازار خواهد رسید.

وی تاکید کرد: در برنامه‌ای که سازمان میادین میوه و تره‌بار از ابتدای این دوره از مدیریت شهری به شورا ارائه کرده بود بر احداث ۱۰۰ بازار در مناطق مختلف پایتخت تاکید شد که در سال ۱۴۰۱ احداث ۳۰ بازار، سال ۱۴۰۲ احداث ۴۰ بازار و سال ۱۴۰۳ نیز احداث ۳۰ بازار است.

احداث ۱۰۰ بازار جدید میوه و تره بار در تهران

به گفته فصاحت، سال گذشته به دلیل اینکه زمین‌های مورد نظر از سوی شهرداران مناطق دیر معرفی شد خیلی از آنها با مشکل مواجه شدند و نتوانستیم به تمام تعهدات خود عمل کنیم و تنها چند بازار افتتاح شد اما امسال ۴۰ بازار مدنظر بهره‌برداری می‌شود البته تعدادی از این بازارها در ماه‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده‌ و ۳۰ بازار دیگر نیز قطعا در سال ۱۴۰۳ به نتیجه خواهد رسید.

وی یادآور شد: برنامه ما این است آن ۳۰ بازاری که سال ۱۴۰۱ قول داده بودیم را نیز به نتیجه برسانیم بین ۲۴ و ۲۵ بازار از سال ۱۴۰۱ باقی مانده بود) که بنا داریم بخش قابل توجهی از این بازارها را سال آینده ایجاد کرده و کمبودها را جبران کنیم همچنین ۱۰ بازار جدید نیز پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha