۸۰ درصد مصوبات یکشنبه‌های حمایت از تولید آذربایجان‌غربی عملیاتی شد

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: همزمان با نود و هفتمین یکشنبه‌های حمایت از تولید ۸۰ درصد مصوبات اختصاصی در استان عملیاتی شد.

جواد کرمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه‌های گندم و لاستیک ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۷۲ مصوبه اختصاصی ویژه خود کارخانه در بازدید از ۲۲۷ واحد تصویب شده که از این تعداد ۸۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به احیا واحدهای راکد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۴۸ واحد احیا شده است که تمامی آنها در سایت اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بارگذاری شده است.

وی با اشاره به بازدید امروز از شرکت زرین گام در شهرک صنعتی فاز یک ارومیه در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید افزود: امروز در نود و هفتمین یکشنبه‌های حمایت از تولید، ضمن بازدید از واحد شرکت زرین گام ارومیه از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه‌های تولیدی شدیم.

کرمی با بیان اینکه مجموعه فضای این واحد در زیربنا ۷۹۰ متری است افزود: ۴۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که ۱۵ نفر از آنان زنان سرپرست خانوار بوده که در منزل خود برای این شرکت کار می‌کنند.

۸۰ درصد مصوبات یکشنبه‌های حمایت از تولید آذربایجان‌غربی عملیاتی شد
وی با اشاره مشکلات این واحد تولیدی ادامه داد: یکی از واحدهای کنار این واحد تولیدی راکد است که این مجموعه به دنبال توسعه مجموعه خود با استفاده از آن واحد راکد است.

وی افزود: در صورت تحقق این موضوع با تسهیلات درخواستی وی، ۲۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

عمده مشکلات این مجموعه های تولیدی در حوزه هایی چون همکاری با شرکت غله، تعیین تکلیف بدهی به بانک و تامین سرمایه ثابت و در گردش از طریق بانک های عامل می باشد که تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا، شرکت زرین گام در سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را در ارومیه آغاز کرده و انواع قطعات لاستیکی، گسکت‌های پلیت کولر و پاستوریزاتور، پری پک‌ها، دیافراگم‌ها، پکینگ‌ها، لاستیک‌های آب‌بندی، لرزه گیرها، ضربه گیرها، دسته موتورها و کیوم‌ها، کاسه نمدها، سیل‌های سیلیکونی، ضربه گیر پشت و بغل تریلی‌ها و لاستیک چرخ لیفتراک را تولید می‌کند.

شرکت آرد گندم مروارید ارومیه نیز با زیر بنا بیش از سه هزار و ۷۰۰ متری ۲۵ نفر را مشغول به کار کرده است این شرکت در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در ارومیه شروع کرده و محصولاتی چون انواع آرد و سبوس گندم و فرآورده های دانه های آسیاب شده را تولید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha