۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85318030
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات آزادی فلسطین و تجدید میثاق با شهدای غزه در پاکستان برگزار شد+فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - هواداران فلسطین در پاکستان برای نهمین هفته متوالی در حمایت از آزادی فلسطین و تجدید میثاق با شهدای غزه تظاهرات کرده و ضمن محکومیت جنایات صهیونیست‌ها، از نبرد گروه‌های مقاومت علیه اشغالگری رژیم نامشروع اسرائیل حمایت کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، راهپیمایی حامیان محور مقاومت فلسطین در پاکستان امروز و برای نهمین هفته متوالی ادامه یافت و در همین راستا تظاهرات آزادی فلسطین در شهر مولتان واقع در ایالت پنجاب و شهر کراچی در جنوب پاکستان برگزار شد.

این راهپیمایی‌ها به همت جماعت اسلامی، حزب مجلس وحدت مسلمین و سازمان دانشجویان امامیه پاکستان و با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم از جمله فعالان سیاسی، چهره‌های مذهبی، گروه‌های دانشجویی پزشکان و پرستاران برپا شد و شرکت‌کنندگان فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.

برخی از چهره‌های تراز اول اهل تسنن نیز با حضور در راهپیمایی امروز در شهر مولتان تاکید کردند که جهان اسلام همسو و یکپارچه با فلسطینی‌ها هستند و این وحدت رمز پیروزی امت اسلامی علیه توطئه‌های قدرت‌های بزرگ و لابی صهیونیستی علیه مسلمین است.

تظاهرات آزادی فلسطین و تجدید میثاق با شهدای غزه در پاکستان برگزار شد+فیلم

علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان به عنوان سخنران اصلی تظاهرات امروز تاکید کرد که فلسطینیان در بعد نظامی، روانی و اخلاقی مانند همیشه بر دشمن صهیونیستی غلبه کرده و متجاوزان جز رسوایی و شکست به نتیجه نرسیدند.

وی افزود: با وجود حمایت‌های کورکورانه غرب از اسرائیل به ویژه همدستی آمریکا و انگلیس از جنایات اسرائیل، اشغالگران صهیونیست در همه جبهه‌ها به صورت تحقیرآمیز با شکست مواجه شده‌اند.

علامه جعفری اعلام کرد که به زودی راهپیمایی میلیونی شیعه و سنی در پاکستان در دفاع از فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات اسرائیل برگزار خواهد شد و این راهپیمایی رکورد همه اجتماعات در حمایت از عملیات طوفان الاقصی را خواهد شکست.

تظاهرات آزادی فلسطین و تجدید میثاق با شهدای غزه در پاکستان برگزار شد+فیلم

برخی از علمای اهل تسنن نیز در سخنرانی‌های خود سکوت کشورهای منطقه در قبال جنایات اسرائیل و همدستی آمریکا را محکوم کردند.

در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان نیز تظاهرات همبستگی با فلسطین با حضور پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف این شهر برگزار شد. راهپیمایی کنندگان ادامه تهاجم اسرائیل علیه غزه به ویژه هدف قرار دادن گروه‌های امداد و نجات را محکوم کردند.

سخنرانان خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه، پایان محاصره و گشایش کریدورهای بشردوستانه به سوی غزه برای نجات غیرنظامیان شدند.

تظاهرات آزادی فلسطین و تجدید میثاق با شهدای غزه در پاکستان برگزار شد+فیلم

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس‌موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش‌بس‌ موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل‌آویو برای تمدید آتش‌بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و همچنان در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha