استقرار بالگرد هلال احمر در استان اردبیل منوط به تکمیل آشیانه است

اردبیل-ایرنا- دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: با اتمام آشیانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل یک فروند بالگرد در استان مستقر خواهد شد و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات از سوی استان این موضوع تسهیل شود.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر استان اردبیل، یعقوب سلیمانی که به استان اردبیل سفر کرده است،در دیدار با استاندار اردبیل آخرین وضعیت آشیانه بالگرد استان اردبیل گفت: درصورت تکمیل آشیانه با کمک های استانی در اولین فرصت یک فروند بالگرد در استان مستقر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بحث تجهیزات خودروهای ست نجات، خودروهای امدادی، آمبولانس و غیره نیز به دنبال تجهیز استان ها هستیم که این اقدامات نیز می تواند نوید خوبی برای استان ها باشد.

به گفته سلیمانی، اعضای جمعیت هلال احمر به عنوان بازوان عملیاتی در استان ها در تمامی حوادث و بلایای طبیعی و غیر مترقبه در صف اول قرار دارند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در این دیدار همچنین برای افزایش اعتبارات استانی و تجهیز پایگاه های امدادی قول مساعد داد.

در این دیدار سید حامد عاملی نیز با توجه به حادثه خیز بودن استان اردبیل بر ضرورت استقرار بالگرد در استان اردبیل تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد با در نظر گرفتن اعتبارات لازم، فرایند تکمیل و نهایی شدن آشیانه بالگرد را تسهیل کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره حادثه خیز بودن و محرومیت استان از لحاظ زیرساختهای ارتباطی بر ایجاد و تجهیز پایگاه ها در استان تاکید کرد.

عاملی در این دیدار همچنین از اقدامات و تلاش های جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به موقع در حوادث استانی مثل زلزله خوی، سیل گرمی و آستارا قدردانی کرد.

کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات جاده ای (تونل ۱۱) جاده سرچم/ فعالیت ۶۵۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای در سطح کشور

به گزارش ایرنا همزمان با سفر دبیرکل جمعیت هلال پایگاه امداد ونجات جمعیت هلال احمراستان اردبیل در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع در جاده سرچم _شهرستان کوثر کلنگ زنی شد.

سلیمانی در جریان کلنگ زنی پایگاه امداد ونجات جاده ای سرچم_ شهرستان کوثر اظهار کرد: برحسب نیاز پایگاه ها در کشور احداث و تجهیز می شود به طوری که در این حوزه از ظرفیت خوب خیرین برخوردار هستیم و این موضوع پای کار بودن مردم را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون ۸۰۰ داوطلب در راستای اهداف جمعیت هلال احمر در کشور تلاش می کنند، افزود: هرکسی با داشته های خود اقدام خداپسندانه انجام می دهد وامثال حاج نوری ها نیز با احدث پایگاه به کاهش آلام بشری کمک می کنند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور اذعان کرد: جمعیت هلال احمر در موضوع ارائه خدمات و تکریم انسانها وظیفه دارد به طوری که در بحث حوادث غزه با محوریت داوطلبان اقدامات خوبی انجام شده است.

سلیمانی با بیان اینکه مردم ما در تمامی برهه ها وحدت، انسجام و انسان دوستی خود را به تصویر کشیده اند، اذعان کرد: در بحث کمک رسانی و همدردی با مردم مظلوم غزه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی و ۱۰۰میلیارد تومان کمک‌های نقدی از سوی مردم جهت کمک رسانی به مردم غزه جمع آوری شده است و این موضوع نشان می‌دهد جمعیت هلال احمر مورد وثوق مردم می باشد.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل این پایگاه خیرساز در منطقه صعب العبور سرچم شهرستان کوثر به همت قدرت حاج نوری قرار است احداث و تا سال آینده تجهیز و افتتاح شود.

️ بازدید از پایگاه امداد و نجات بین شهری شهید جلیل قربانی سه راهی فاراب جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر و دیدار با خانواده شهید امدادگر اسماعیل ابراهیمی نیا از دیگر برنامه های دبیر کل جمعیت هلال احمر در استان اردبیل بود.

سلیمانی در دیدار خانواده شهید امدادگر اسماعیل ابراهیمی نیا گفت: جمعیت هلال احمر تاکنون در حوزه ایثار و شهادت نزدیک به ۵۰۰ شهید امدادگر تقدیم نظام و کشور کرده است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha