واکسیناسیون یک هزار قلاده سگ در ملکان علیه بیماری هاری

تبریز - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی ملکان با بیان اینکه این اداره، واکسیناسیون سگ‌ها را در برابر بیماری هاری همه ساله انجام می‌دهد، گفت: امسال تاکنون یک هزار قلاده سگ در این شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کاظمیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی بسیار خطرناک و مشترک بین انسان و سگ و سایر حیوانات گوشت‌خوار بوده و تنها راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه این بیماری قابل درمان نبوده و اگر انسان و هر حیوانی به این بیماری مبتلا شود مرگ حتمی است، گفت: نخستین کار پس از حیوان گزیدگی از جمله سگ، گربه، روباه، گرگ و غیره، شستشو و ضد عفونی محل زخم و واکسیناسیون ضد هاری است.

کاظمیان خاطرنشان کرد : واکسیناسیون سگ هایی که صاحب دارند الزامی است بر این اساس اداره دامپزشکی ملکان به طور رایگان سگ های دارای صاحب را واکسینه کرده و برای واکسیناسیون سگ های بدون صاحب نیز به شرط اینکه جمع آوری و در یک محل نگهداری شوند اعلام آمادگی می‌کند.

وی گفت: از ابتدای سال تعداد چهار مورد هاری در شهرستان گزارش شده که هر چهار مورد مثبت بوده و هر چهار مورد بعد از نمونه برداری به صورت بهداشتی معدوم سازی شده است.

وی به افرادی که با این حیوانات سر و کار دارند یا نگهداری می کنند توصیه کرد به طور حتم واکسیناسیون هاری را انجام دهند و نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان ملکان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha