۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبر: 85318463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روس هراسی غربی‌ها/ نگرانی ژنرال ارشد آلمانی نسبت به تقابل احتمالی با مسکو

تهران- ایرنا- یک ژنرال عالی‌رتبه ارتش آلمان در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی نسبت به حمله احتمالی روسیه به به کشورش، گفت که برلین باید برای جنگی دفاعی در برابر مسکو آماده شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از نشریه نیوزویک، کارستن بروئر ژنرال عالی‌رتبه ارتش آلمان در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور نسبت به حمله احتمالی روسیه به آلمان ابراز نگرانی کرد.

آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) متحدی قدرتمند برای اوکراین بوده و در ماه اکتبر (مهر) نیز وزارت دفاع این کشور یک بسته حمایتی جدید نظامی برای کی‌یف به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار اعلام کرد.

بروئر به‌عنوان بازرس کل ارتش آلمان ضمن طرح ادعای احتمال حمله روسیه به کشورش، اضافه کرد برلین باید این احتمال را درنظر داشته باشد که یک روز مجبور به ورود به جنگی دفاعی شود.

وی سپس در پاسخ به این سوال که آیا آلمان به‌عنوان یکی از اعضای ائتلاف نظامی ژیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌تواند پس از پایان جنگ روسیه و اوکراین در برابر حملات مسکو به این ائتلاف دفاع کند، گفت: «بله. ما هیچ چاره ای نداریم. می‌توانیم از خود دفاع کنیم و دفاع خواهیم کرد».

اما بروئر در عین‌حال اعتراف کرد که ارتش آلمان پس از سال‌ها تمرکز بر مدیریت بحران بین‌المللی، در بحث اتحاد دفاعی و ملی کاستی‌هایی دارد. وی تشریح کرد: «اکنون ما شاهد یک ارتش هستیم که هنوز به‌اندازه کافی برای این کار مجهز نیست. ضمن آنکه ساختارهایی وجود دارد که تصمیم گیری‌های سریع و هدفمند را تقریبا غیرممکن می‌سازد».

پیش از این و در ماه اکتبر ولادیمیر سولوویف یک مجری تلویزیون روسیه در برنامه خود تهدید کرد که آلمان در نهایت زیر پرچم روسیه خواهد بود. وی در این برنامه از آلمان به‌دلیل افزایش میزان تدارکاتی که به اوکراین می‌فرستد انتقاد کرد و گفت: «پس گزینه دیگری نداریم. کار را تمام می‌کنیم، یک بار دیگر برلین را می‌گیریم و این بار دیگر خارج نمی‌شویم».

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha