۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85318468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه بیرجند

بیرجند - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند گفت: سه خوابگاه متاهلی در این دانشگاه در دست ساخت است که اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید مرتضی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۲۰ سوئیت خوابگاه متاهلی در دانشگاه داریم و با کمک یکی از خیرین سه خوابگاه متاهلی در دست ساخت است.

وی با اشاره به کمبود خوابگاه متاهلی در استان، اظهار کرد: با بهره‌برداری از سه خوابگاه جدید، ۳۶ سوئیت به مجموع خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه بیرجند افزوده می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند ادامه داد: امید است این خوابگاه سال آینده به بهره‌برداری برسد هر چند با وجود ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجوی متاهل، تا ایده‌آل فاصله داریم.

وی تصریح کرد: در سفر دوم هیات دولت در خصوص خوابگاه‌های متاهلی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که با رایزنی رئیس دانشگاه افزایش پیدا کرده اما هنوز تخصیص نیافته است.

موسوی عنوان کرد: با توجه به برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نهضت تامین خوابگاه‌های متاهلی در استان نیز این مهم را پیگیری می‌کنیم تا در این خصوص مانند خوابگاه‌های مجردی بتوانیم همه درخواست‌ها را پوشش دهیم.

وی یادآور شد: خوابگاه‌های خودگران داخل شهر در دوران کرونا از هفت خوابگاه به ۲ مورد کاهش پیدا کرده بود لذا دانشجویان سنواتی و شبانه که از این خوابگاه‌ها استفاده می‌کردند تقاضای استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه را دارند.

معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲ خوابگاه به دانشگاه بیرجند افزوده شد، اظهار کرد: یک خوابگاه به همت بنیاد ۱۵ خرداد مهرماه ۱۴۰۱ افتتاح و ۲۰۲ دانشجوی دختر اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: مهرماه امسال نیز یک ساختمان قدیمی دانشگاه با تغییر کاربری تبدیل به خوابگاه شد که ۱۴۰ دانشجوی بین‌الملل در خوابگاه شهید خدری اسکان داده شدند.

موسوی عنوان کرد: اکنون چهار هزار دانشجوی دانشگاه بیرجند در خوابگاه‌ها اسکان دارند و تمام درخواست‌های دانشجویان بابت اسکان در خوابگاه‌های مجردی محقق شده و سبب شد دانشجویی راهی خوابگاه خودگران نشود.

وی افزود: همزمان با روز دانشجو برنامه‌های متعددی در دانشگاه برگزار شد از جمله اینکه به همراه هیات رئیسه دانشگاه از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید کردیم و مسائل و مشکلات دانشجویان مورد توجه قرار گرفت.

نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های استان از ۱۹ تا ۲۲ آذر ماه جاری، صبح‌ از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در محل سالن امید دانشگاه بیرجند دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha