رویکرد جهادکشاورزی سمنان افزایش سالانه ۲۵ هکتار کشت گلخانه‌ای است

سمنان- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به هدفگذاری بهره‌وری مناسب از آب در بخش کشاورزی این استان، گفت: افزایش ۲۰ تا ۲۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در سال به همین منظور در برنامه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه پنجمین دوره آموزش کارکنان بدو استخدام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) وزارت جهاد کشاورزی در دامغان با اشاره به سیاست توسعه سطح کشت گلخانه‌ای در استان سمنان، افزود: امروز مساحت گلخانه‌های استان سمنان بیش از ۱۵۵ هکتار است و با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی درخصوص بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه کشت در فضای بسته و کنترل شده، در نظر است سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ هکتار به سطوح گلخانه‌های استان سمنان افزوده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده محصولات زراعی این استان را غلاتی مانند جو و گندم دیم و آبی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: پسته اصلی‌ترین محصول باغی در استان سمنان است.

وی از صادرات محصولات کشاورزی استان سمنان به ارزش ۳۱ میلیون دلار در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: محصولات باغی و جالیزی عمده محصولات صادراتی از استان سمنان را تشکیل می‌دهد. سال گذشته محصولاتی مانند پسته، زعفران، انگور و خربزه از استان سمنان به دیگر کشورها صادر شد.

رویکرد جهادکشاورزی سمنان افزایش سالانه ۲۵ هکتار کشت گلخانه‌ای است

نیمی از استان سمنان نواحی بیابانی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان هفتمین استان کشور از نظر وسعت و سی‌امین استان کشور از نظر جمعیت است، خاطرنشان کرد: تنها ۲ درصد از مساحت ۹ و هفت دهم میلیون هکتاری استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

قاسمی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان سمنان جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار از اراضی مرتع است، اضافه کرد: پنح و ۲ دهم میلیون هکتار از مساحت استان شامل بیش از ۵۰ درصد از اراضی این استان، نواحی بیابانی است.

وی افزود: استان سمنان با دارا بودن بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این محصولات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

آمار تولیدات کشاورزی در استان سمنان

وی گفت: این محصولات در ۸۷ هزار هکتار اراضی زراعی، ۷۰ هزار هکتار اراضی باغی تولید می شود و ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان آیش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۹۲۰ هزار تن از مجموع یک و هفت دهم میلیون تن محصولات کشاورزی که سالانه در استان تولید می‌شود، مربوط به بخش زراعت است، میزان محصولات تولید شده باغی در این استان را سالانه ۴۸۰ هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha