روزی که آسمان هم گریست

نوشهر- ایرنا- آیین تشییع کاروان شهدای خوشنام دفاع مقدس امروز دوشنبه زیر بارش باران به میزبانی اقشار مردم ولایتمدار چالوس حال و هوای عصر نجیب جبهه ها را در این شهرستان تازه کرده و مردم با استقبال عاشقانه این آلاله های زهرایی را بوسه باران کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آیین تشییع شهدای خوشنام تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مردم، خانواده های معظم شهدا و مسوولان از مقابل از مصلی تا قدمگاه شهدای چالوس در هوای بارانی امروز این شهرستان برگزار شد.

در این آیین که امامان جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان حضور داشتند آیاتی از کلام الله مجید، زیارت عاشورا به همراهی مداحی مداحان قرائت شد.

قبل از این آیین، مردم ولایتمدار شهرستان‌های تنکابن و رامسر، کلاردشت و عباس آباد میزبان شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس بودند که با شکوه خاصی از آنان میزبانی کردند.

به گفته سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مجموع بیش از ۲۰ مراسم وداع مردمی و استقبال از پیکرهای مطهر شهدا در شهرستان های عباس آباد و کلاردشت برگزار شد.

تشییع باشکوه پیکر ۱۳ شهید شهدای خوشنام توسط مردم قدرشناس شهرهای مختلف مازندران و عطر حضور این شهدا حال و هوای استان را به گونه ای رقم زد که بهشتی دیگر برای این خطه از شمال به ارمغان آورد.

حضور این شهدای سرافراز که از روز چهارشنبه هفته گذشته از شهرستان سوادکوه آغاز شده بود، این شهدای گرانقدر که در یک برنامه از قبل اعلام شده در شهرهای مختلف مازندران تشییع شده اند و حال و هوای استان لاله خیز مازندران را جبهه ای کردند.

مازندرانی ها که خود از خط شکنان جنگ هشت ساله دفاع مقدس بودند و رشادتهای فرزندان شجاع این خطه لرزه بر اندام دشمن انداخته بود این روزها میزبان لاله های سرخ زهرایی هستند.

حضور فعال و میدانی جوانان خطه پهلوان خیز مازندران اعم از دختر و پسر در مراسم های تشییع این شهدا در شهرهای مختلف و امروز در شهرستان چالوس نشان از ارادت ذاتی مردم مازندران به جبهه حق طلبی دارد.

روزی که آسمان هم گریست

مردم مازندران که با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید سرافراز در کنار دیگر شهدای کشور اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن به دست دشمن بیفتد و از طرف دیگر از جان، مال و ناموس ملت ایران دفاع کردند.

این شهدا تازه تفحص شده همزمان با ایام فاطمیه در شهرهای مختلف استان مازندران تشییع شده اند و به گفته مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ۹ شهر این استان این شهدای گمنام را میزبانی می کنند.

پیکرهای مطهر شهدای گمنام در قالب ۲ کاروان دانشگاهی و کاروان عمومی به شهرستان‌های مختلف استان اعزام شدند.

سرهنگ سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: پیکر مطهر یک شهید گمنام ۱۷ ساله از عملیات والفجر هشت پس از تشییع در شهرستان رامسر در اردوگاه میرزا کوچک خان تدفین شد.

فردا سه شنبه شهرستان نوشهر میزبان شهدای خوشنام است که برنامه های استقبال با شکوه از این شهدا تدارک دیده شده است.

همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای خوشنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

روزی که آسمان هم گریست

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha