احیای سرانه مدارس؛ دولت سه هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال به حساب مدارس فارس واریز کرد

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فرآیند واریز سرانه به حساب مدارس که از سال ۹۲ قطع شده بود در دولت سیزدهم احیا شد و در این مدت بیش از سه هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال به حساب مدارس این استان واریز شده است.

به گزارش ایرنا، محمد خلیل عسکری روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر اهمیت مولدسازی در پیشبرد پروژه‌های آموزش و پرورش، گفت: در سطح استان فارس، ۱۰۷ ملک مازاد شناسایی شده که مولد سازی آن در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۳۸درصد از دانش آموزان دوره متوسطه دوم فارس در هنرستان‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این استان از نظر توسعه رشته‌های مهارتی در میان استان‌های کشور رتبه هجده کشور را دارد که این زیرساخت‌ها باید توسعه یابد.

عسکری اظهار کرد: به دنبال راه‌اندازی هنرستان‌های جدید از جمله هنرستان‌های جوار کارگاهی در شیراز و چند شهرستان دیگر هستیم،تلاش داریم تعدادی هنرستان جدید از جمله هنرستان های جوار در شیراز و چند شهرستان راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: توسعه هنرستان های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دستور کار قرار دارد و مکان های مورد نیاز شناسایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس درباره تلاش برای ارتقای استان در کسب رتبه‌های برتر کنکور گفت: در خصوص ایده‌های خلاقانه در خصوص کنکور و کسب رتبه‌های برتر با حضور عوامل موثر برگزار و تصمیم‌هایی نیز گرفته شد.

عسکری ادامه داد: به منظور فراهم کردن زمینه بهره‌مندی بیشتر افراد محله‌ها، از فضاهای ورزشی مدارس، توافق نامه همکاری با اداره‌کل ورزش و جوانان فارس منعقد شد.

وی اضافه کرد: در مسیر تحقق طرح دانش‌آموز محوری در روزهای دوشنبه هر هفته نشست‌هایی با دانش آموزان برگزار و بر اساس مطالبه‌های آنها تصمیماتی گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha