۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85318608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ نفر در انتظار آزادی از زندان‌های استان اردبیل هستند

اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی که در زندان‌های این استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، حائز شرایط برخورداری از حمایت‌های خیران و چشم‌انتظار آزادی از زندان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم‌الله محبوبی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل زندان‌ها از نمایندگی ستاد دیه اردبیل اظهار کرد: پرونده این افراد پیش‌تر از سوی کارشناسان ستاد مورد رسیدگی قرار گرفته است و با توجه به این که واجد شرایط دریافت حمایت خیران هستند، زمینه آزادی آنها از زندان‌های استان تا پایان امسال فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود که افراد واجد شرایط در کمترین زمان ممکن با حفظ آبرویشان از بند رهایی یابند، چنان که دستگیری از بدهکاران خُرد همواره از اولویت‌های ستاد مردمی دیه استان اردبیل بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد استان اردبیل افزود: مددجویانی که با حکم مالی غیرکلاهبرداری یا بدهی ناشی از دیه کمتر از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال روانه زندان شده باشند، روند رسیدگی به پرونده‌هایشان در اولویت اقدام‌های حمایتی نمایندگی ستاد دیه استان در اردبیل قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در همین راستا انتظار می‌رود پرونده‌های زندانیان جرایم غیرعمد و مالی واجد شرایط دریافت کمک در کوتاهترین زمان ممکن از زندان‌ها به ستاد مردمی دیه استان اردبیل ارسال شود تا زمینه رهایی آنان از بند و بازگشتشان به آغوش خانواده فراهم شود.

محبوبی یادآور شد: امسال با تلاش شبانه‌روزی هیات امنا و کارکنان نمایندگی ستاد دیه و خیران ولایتمدار استان اردبیل، ۱۶۸ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha