مالکیت ملک ۳۰ هزار میلیارد ریالی به شهرداری منطقه ۱۶ تهران برگشت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۶ از بازگشت مالکیت یک ملک سه هزار و ۶۰۰ متری به نفع شهرداری به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال پس از ۲۷ سال خبر داد.

ب️ه گزارش ایرنا، محمدامین سالاری پور روز دوشنبه اظهار کرد: در راستای احقاق حقوق شهروندان و بازگشت سرمایه بیت المال به خزانه شهرداری تهران، با پیگیری ادارات حقوقی، املاک و مرکز حقوقی شهرداری تهران، ملکی تجاری موسوم به پاساژ بلور به پلاک ثبتی ۴۷۳۰.۴۱۱ واقع در خیابان شهید صابونیان به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع که از سال ۱۳۷۰ به صورت پاساژ تجاری در پنج طبقه و ۳۵۰ واحد تجاری احداث شده بود به نفع شهرداری باز پس گیری شد.

وی ادامه داد: از همان زمان ابتدا تمامی منافع تجاری و سرقفلی ملک سه هزار و ۶۰۰ متری به نفع شهرداری و به کسبه پاساژ بلور جهت بهره برداری تحویل شد اما پنج سال پس از بهره‌برداری و با وجود داشتن سند مالکیت قطعی از سوی اسناد شهرداری منطقه، دعوی از سوی یکی از نهادهای بانک خصوصی علیه شهرداری و مالکان اقامه شد که پس از ۲۷ سال پیگیری و مراجعه در مراجع قضایی، این ملک به نام شهرداری منطقه پس گرفته شد.

️شهردار منطقه ۱۶ افزود: از آنجا که حفظ حقوق شهرداری، کسبه و بیت المال در اولویت امور مدیریت شهری است، اداره حقوقی با هماهنگی آن مرکز، ضمن تشکیل تیم حقوقی موثر، به طرح دعوی الزام به تنظیم سند به نام شهرداری به طرفیت آن بانک خصوصی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران کرد و با وجود اسناد و ادله موجود در مقابل سند قطعی بانک، گزارشی مدون از مستندات و مکتوبات در قالب کتب تاریخچه گودهای جنوب تهران در سنوات گذشته تهیه و با دفاعیات حضوری و چندین فقره تبادل لایحه، در نهایت دادنامه بدوی به نفع شهرداری صادر شد.

سالاری پور یادآور شد: اخذ رای قطعی در الزام به تنظیم اسناد مالکیت پاساژ بلور به نام شهرداری، ضمن حفظ حقوق و تثبیت مالکیت شهرداری و ۳۵۰ نفر از کسبه فعال، موجبات استمرار منافع حقوق مالکان و رضایتمندی آنها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوب شرقی شهر تهران با یک هزار و ۶۵۱ هکتار وسعت در شمار مناطق کوچک شهر تهران محسوب می‌شود.

این منطقه منطقه از شمال به خیابان شوش، حدفاصل انبار نفت و میدان شوش، از شرق به خیابان فداییان اسلام حدفاصل میدان شوش و بزرگراه آزادگان، از جنوب به بزرگراه آزادگان (حدفاصل خیابان فداییان اسلام تا پل دوم آزادگان) و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می‌شود.

بوستان بعثت با وسعت ۴۶ هکتار بزرگ‌ترین پارک منطقه و از جمله پارک‌های با مساحت زیاد در میان پارک‌های تهران منطقه ۱۶ قرار دارد همچنین راسته بلورفروش‌های تهران در این منطقه قرار دارد.

منطقه ۱۶ به ۶ ناحیه و ۹ محله تقسیم می‌شود از جمله محله‌های قدیمی و مطرح این منطقه می‌توان به جوادیه، نازی‌آباد، یاخچی‌آباد، باغ آذری و خزانه اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha