بازار سرمایه به دنبال تامین سرمایه مالی واحدهای تولیدی و صنعتی است

بروجرد - ایرنا - مدیرعامل بورس تهران گفت: بازار سرمایه به دنبال تامین سرمایه مالی واحدهای تولید و صنعتی خرد و کلان کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود گودرزی روز دوشنبه در بازدید از شرکت داروسازی داملران شهرستان بروجرد اظهار کرد: هدف از سفر به شهرستان بروجرد و بازدید صنایع شناسایی نقاط مثبت و ضعف صنایع خرد و کلان است تا بتوانیم برای حمایت از این واحدهای صنعتی برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: داروسازی داملران از شرکت های قدیمی در بورس تهران است که عمده ترین مشکل آن بازار فروش محصولات و فعالیت با حداقل ظرفیت است و تا زمانی که مشکل بازار فروش آن رفع نشود تامین مالی آن مسیر خطرناکی است.

مدیرعامل بورس تهران بیان کرد: پس از بازدید از دیگر صنایع استان برنامه ریزی صورت خواهد گرفت تا متناسب با ظرفیت و پتانسیل های واحدهای تولیدی تامین سرمایه از طریق اوراق بدهی انجام شود.

معاون امور مالی و اقتصادی شرکت داروسازی داملران بروجرد اظهار کرد: شرکت داروسازی داملران بروجرد از سال ۱۳۶۲ در حوزه تولید داروهای حیوانی راه اندازی شده و از سال ۱۳۹۹ نیز تولید داروهای انسانی را آغاز کرده است.

محمد ناجی اضافه کرد: اکنون هم ۲۴۰ نفر در این شرکت داروسازی مشغول به فعالیت هستند که با اجرای طرح های توسعه ای دراین واحد تولیدی میزان اشتغال آن نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: سود خالص این شرکت نسبت به ۶ ماهه سال گذشته حدود ۲۰۰ درصد افزایش یافته و توانسته ایم ظرف هشت ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۷۵ درصد سود خالص سال را محقق کنیم.

معاون مالی شرکت داروسازی داملران بروجرد یادآور شد: اکنون چهار قلم داروی انسانی و ۱۱۰ قلم داروی حیوانی در شرکت داروسازی داملران بروجرد تولید می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان دارای بیش از ۶۵۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک از جمله داروسازی اکسیر، نساجی، کاشی جم و سامان کاشی است و به دلیل آنکه حدود ۴۰ درصد صنعت لرستان در بروجرد واقع شده این شهرستان قطب صنعت استان محسوب می‌شود.
از مجموع ۶۵۰ واحد صنعتی بروجرد ۴۵۰ واحد در حال فعالیت و تولید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha