حمله به مراکز پزشکی و مجروحان در غزه نقض حقوق بشر است

تهران -ایرنا- جمعیت هلال‌احمر فلسطین در پیامی‌که در فضای مجازی منتشر شده است، حملات رژیم صهیونیستی به مراکز پزشکی، مجروحان و بیماران را نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی دانست.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر ایران در متن این پیام، آمده است: «جمعیت هلال‌احمر فلسطین نگرانی عمیق خود را در خصوص حملات خشونت‌آمیز اشغالگران به ماموریت‌های پزشکی و خودروهای حامل مجروحان که منجر به پیامدهای غیرقابل تحمل برای نیروهای پزشکی، مجروحان و بیماران می‌شود، ابراز کرده است.

هلال‌احمر فلسطین به جامعه بین‌الملل یادآوری کرد که مطابق با کنوانسیون‌های ژنو، پروتکل‌های الحاقی آنها و حقوق بشردوستانه بین‌الملل؛ نیروهای پزشکی، حمل و نقل‌های مربوط به امور پزشکی، مجروحان و بیماران از محافظت برخوردار هستند.

حمله به مراکز پزشکی و مجروحان در غزه نقض حقوق بشر است

به گزارش ایرنا جنگ ترکیبی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی که با نام عملیات طوفان الاقصی از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز شد و سوم آذر به طور موقت متوقف گردید.

هرچند بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با شقاوت تمام ادامه دارد و تاکنون بیش از ۲۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند و خسارت های زیادی به این منطقه وارد شده، اما مقاومت رزمندگان و شهروندان فلسطینی غزه و همراهی گروه های مقاومت منطقه با آنها در کنار خسارت های وارد شده به صهیونیست ها حکایت از پیروزی خون بر شمشیر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha