مددجویان دو نفره روستایی کشور صاحب مسکن می‌شوند

تهران -ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی ۲ نفر به بالا صاحب خانه خواهند شد و دیگر در روستاها مددجوی بی مسکن نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی بختیاری با اشاره به اینکه کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش است، تاکید کرد: با اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در این سال‌ها دچار سختی و تنگنا شده و تورم افزایشی بوده است اما نه تنها کمک‌های مردمی به کمیته امداد روندی کاهشی نداشته بلکه کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش بوده است که نشان از دینداری و همراهی و همدلی مردم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان است، تصریح کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته، با کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در امر اشتغال به توانمندی رسیده و تا پایان سال از پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

تعداد قابل توجهی از مددجویان رتبه‌های برتر کنکور را کسب کرده‌اند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به یکی دیگر از دستاوردهای این کمیته اشاره کرد و گفت: از جمله با حمایت‌ها و اقدامات صورت گرفته تعداد قابل توجهی از مددجویان ما رتبه‌های برتر کنکور را کسب کرده و تعداد قابل توجهی در دانشگاه فرهنگیان و نیز وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده اند و البته که حمایت‌های تحصیلی ما همچنان از این دسته از مددجویان مستعد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: حمایت‌های کمیته امداد صرفا کمک‌های مادی و اقتصادی نیست بلکه سعی کرده علاوه بر تامین نیازهای مادی، حمایت‌های معنوی از مددجویان داشته باشد.

مددجویان دو نفره روستایی کشور صاحب مسکن می‌شوند

به گزارش ایرنا رئیس کمیته امداد پیش ازاین نیز گفته بود مستمری مددجویان کمیته امداد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به طور متوسط حدود ۱۱۹ درصد افزایش یافته است.

بختیاری افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۷۳ هزار خانوار در سراسر کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد یک میلیون و ۲۶۰ هزار مورد، بانوان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: ۷۳۲ هزار دانش‌آموز و ۴۷ هزار دانشجو نیز از خدمات مختلف کمیته امداد برخوردار هستند.

به گفته بختیاری، یک میلیون و ۶۲۴ هزار سالمند و بیش از ۷۳ هزار بیمار صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد هستند که توانایی کار کردن و خودکفایی ندارند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مستمری مددجویان امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: مستمری مددجویان نسبت به سال ۱۴۰۰ به طور متوسط حدود ۱۱۹ درصد رشد داشته است.

مددجویان دو نفره روستایی کشور صاحب مسکن می‌شوند


وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهمترین ماموریت این نهاد در سال‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۰ هزار خانوار به خودکفایی رسیده و از حمایت امداد خارج می‌شوند که جشن خودکفایی برای این افراد در استان‌های مختلف در حال برگزاری است.

بختیاری از اشتغال‌زایی برای ۷۶۳ هزار نفر در ۲ سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: بیش از ۴۹۷هزار نفر مددجو نیز آموزش‌های کسب و کار را فرا گرفته‌اند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته ۵۹ هزار و ۹۴ هزار مسکن تحویل مددجویان شده است، اضافه کرد: در راستای تحقق قانون جهش تولید مسکن، تفاهم‌نامه ۳۶۰ هزار واحد مسکونی با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده که در حال انجام مقدمات است.

وی با اشاره به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۶ماهه امسال ۷۸۳ هزار فقره وام به ارزش ۱۰ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha