گسترش روابط تجاری چین با بوشهر در دستور کار قرار دارد

بوشهر_ ایرنا _ سرکنسول چین در بندرعباس گفت: گسترش روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری چین با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، "شو وی" روز دوشنبه در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: اکنون ارتباط چین با ایران در بهترین وضعیت قرار دارد و رفت و آمد و تبادلات روسای دو رئیس جمهور ایران و چین زیاد و سفرهای دوجانبه و چندجانبه افزایش یافته است.

وی افزود: تقویت همکاری اقتصادی و توسعه تجارت با استان بوشهر مورد تاکید است و قابلیت و توانمندی استان بوشهر به چینی‌ها برای توسعه همکاری معرفی می‌شود تا چشم‌انداز روشنی داشته باشند.

سرکنسول چین در بندرعباس از تقویت همکاری اقتصادی و توسعه تجارت با استان‌های مختلف خبر داد و گفت: سرکنسولگری چین در بندرعباس یک سال پیش به عنوان نخستین سرکنسول چین در ایران است.

"شو وی" ادامه داد: مسئولان دولتی دو طرف در حال اجرایی کردن دیدگاه مشترک هستند و در این شرایط وظیفه آن پیشبرد رابطه و همکاری چین با استان‌های جنوبی ایران است.

سرکنسول چین در بندرعباس آشنایی با ظرفیت‌های استان بوشهر را از اهداف سفر خود به این استان دانست و بیان کرد: پیش از این چندین بار به بوشهر سفر کرده‌ام که بازشناسی و شناخت بیشتر این استان و توانمندی‌های آن مورد توجه ویژه قرار دارد.

"شو وی" گسترش روابط دوجانبه بین چین و استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: امید است با تبادل نظر با مسئولان، فعالان اقتصادی و تجاری بتوانیم فرصتی برای توسعه همکاری چینی‌ها در استان بوشهر فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست با سرکنسولگری کشور چین در بندرعباس ( هرمزگان) اظهار کرد:این استان قطب تولیدات آبزیان کشور و دارای صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی است که می توان در قالب برنامه مشترک ۲۵ ساله با کشور چین، از ظرفیت‌های سرمایه گذاری این استان استفاده کرد.

" اکبر پورات " افزود: فرصت‌های فراوانی در حوزه نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه، معادن و صنایع دریایی و بندری استان بوشهر و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه وجود دارد که می توان مورد توجه سرمایه‌گذاران چینی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین می توان در قالب مشارکت جامع راهبردی ایران و چین در اجرای برنامه همکاری ۲۵ ساله از مزیت‌های سرمایه‌گذاری این دو کشور با تاکید بر ظرفیت‌های استان بوشهر نیز نهایت استفاده برده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: تقویت و ارتقای همکاری‌ها با طرف‌های چینی از اولویت‌های اصلی استانداری بوشهر است و امیدواریم در آینده شاهد افزایش حضور شرکت‌های چینی در منطقه باشیم.

پورات ادامه داد: بوشهر قطب و یکی از مراکز اصلی تولید و صادرات محصولات دریایی و شیلاتی در کشور محسوب می‌شود که از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی مشتاق این بخش در استان استقبال و حمایت لازم خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور کشورمان به چین و سفر ماه گذشته معاون اول رئیس جمهور جهت حضور در نمایشگاه بین المللی واردات چین و توافقات ارزشمند انجام گرفته در راستای پیشبرد برنامه همکاری ۲۵ ساله دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم توافقات در حوزه همکاری‌های استانی بیش از پیش تعمیق یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: منطقه آزاد تجاری اقتصادی استان بوشهر آماده جذب سرمایه‌گذاری و همکاری با طرف‌های چینی است.

پورات ادامه داد: همچنین استان بوشهر دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در عرصه فرهنگی و گردشگری است که از ارتقای همکاری‌ها در حوزه گردشگری، ساخت هتل و مراکز توریستی با طرف‌های چینی استقبال می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: علاوه بر محصولات پتروشیمی که مورد نیاز و استقبال کشور چین است، میگوی پرورشی و خرمای استان نیز می‌تواند در بازار چین عرضه شود.

پورات بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده، اولین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در اردیبهشت امسال در شهر بوشهر افتتاح شد و این نشانگر اهتمام طرفین برای گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.

وی عنوان کرد: با تمایل طرفین و با پیگیری انجام شده، فرآیند خواهر خواندگی بندر بوشهر و بندر فوجو در استان فوجیان چین در حال انجام است که این موضوع در شورای اسلامی شهر بوشهر به تصویب رسیده و تفاهم‌نامه به زودی امضا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha