نمایشگاه دستاوردهای معلمان و دانش‌آموزان استان سمنان برپا شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان و فرهنگیان این استان برای نخستین بار به مناسبت هفته پژوهش در دولت سیزدهم برپا شد.

سیدجمال وزیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته پژوهش افزود: سمنان استانی فرهیخته است و طی یکسال گذشته ۲۰۰ عنوان کتاب توسط فرهنگیان این استان تالیف شد.

وی ادامه داد: سال تحصیلی (۱۴۰۲-۱۴۰۳) با شعار «مهر مهدوی، معلم تمدن ساز و مدرسه صالح» آغاز شد و سیاست آموزش و پرورش در دوره کنونی توجه به اخلاق و نکات پرورشی در بین دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری یادواره شهدا در مدرسه‌های استان از جمله طرح‌ها در حوزه پرورشی کودکان است.

وی اظهار کرد: ۱۵۷ یادواره شهید تا کنون در مدرسه‌های استان سمنان برگزار شد و تا برگزاری کنگره سه‌هزار شهید این استان در بهار سال آینده، ادامه دارد.

به گفته وزیری، شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در کنار تعالی از دیگر سیاست‌های در اولویت آموزش و پرورش است که برای تحقق این راهبرد خانه، مدرسه و مسجد سه مولفه مهم است.

نمایشگاه دستاوردهای معلمان و دانش‌آموزان استان سمنان برپا شد

برخورد کلیشه ای در آموزش و پرورش جواب نمی‌دهد

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: برخورد تراریخته و کلیشه‌ای در نظام تعلیم و تربیت جواب نمی‌دهد و باید هوشمندانه عمل کرد، عصر کنونی عصر حمله به مغزها و حکمرانی دیجیتال نامیده می شود و راه مقابله با طوفان‌هایی که دانش‌آموزان را مورد هجمه قرار می‌دهد، جهاد تبیین است.

وی افزود: مکتب شهید مطهری و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ۲ بال تربیتی و مقاومتی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به پرورش دانش آموزان و روشنگری است.

وزیری با بیان اینکه معلمان افسران پیشرفت کشور هستند، ادامه داد: نظام آموزش و پرورش کشور چنان غنایی دارد که می‌توان تعلیم و تربیت را گسترش جهانی دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه نقش مدرسه فقط آموزش نیست بلکه نقش انتقال فرهنگ دارد، ابراز کرد: نظام آموزش و پرورش ایران بر مبنای سند تحول بنیادین با نام «فرازنشین» تضمین کننده توسعه کشور با پرورش نیروی انسانی توانمند است.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نسل انقلابی و فرهیخته داشته باشیم، باید سیاست‌های آموزش و پرورش به سمت مهارت‌محوری حرکت کند و اکنون راهبرد «هر دانش‌آموز یک مهارت، یک نقش» در مدرسه‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان اینکه ایران قوی نیازمند مدرسه قوی است، تصریح کرد: مدرسه خط مقدم جبهه فرهنگی است و باید اتفاق‌های خوب در مدرسه بیفتد و به این منظور آموزش و پرورش از غنای لازم برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز این استان است.

نوزدهم تا بیست و پنجم آذر ماه هفته پژوهش نامیده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha