آبفای هرمزگان برق ۱۵ طرح آبرسانی را تامین کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تامین برق ۱۵ طرح آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶ کیلومتر شبکه برق‌رسانی با هدف تامین برق تاسیسات جدید آبفا اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز دوشنبه در جریان بازدید از اجرای طرح‌های آبرسانی استان افزود: این شبکه‌ها با هدف تامین برق ۱۵ باب از تاسیسات شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان، میناب، بشاگرد، بندرعباس و بستک احداث شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای برق رسانی به تاسیسات آبفا هرمزگان را ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآورشد: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تاسیسات ایجاد شده، از محل اعتبارات خود اقدام به اجرای شبکه برق رسانی می‌کند.

به گفته مدیرعامل آبفا هرمزگان، شبکه‌های برق پس از احداث، برای بهره‌برداری و نگهداری تحویل شرکت توزیع برق می‌شود.

حمزه‌پور با مهم ارزیابی کردن احداث شبکه برق گفت: بهره برداری از طرح‌های آبرسانی بستگی به تامین برق مورد نیاز است، از این رو اعتبارات جداگانه‌ای برای طرح‌های جدید آبرسانی پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین از اجرای پنج طرح برق رسانی دیگر در شهرستان‌های جاسک، رودان، بشاگرد، بندرعباس و بستک به طول ۱۱ کیلومتر خبرد داد که با اعتباری افزون‌بر۱۵۰ میلیارد ریال در دست اجرا بوده و بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha