دیار دارالمرحمه به عطر پنج شهید گمنام معطر شد

سمنان- ایرنا- دارالمرحمه سمنان روز دوشنبه بیستم آذر ۱۴۰۲ به حضور پنج شهید گمنام دفاع مقدس برکت گرفت و این سروقامتان بر دستان مردم شهیدپرور این دیار مورد استقبال قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم دارالمرحمه سمنان ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در ورودی شهر سمنان از سمت شرق، شهدای جلیل القدر را بر دستان گرفتند و تا آرامگاه شهدای گمنام با عطر حضور پنج شهید مهمان پیش رفتند. پس از برگزاری آیینی در جوار شهدای گمنامِ آرمیده در بوستان سیمرغ سمنان، در قالب استقبال خودرویی، شهدا به پارک موزه دفاع مقدس سمنان منتقل شدند و در آنجا نیز با برگزاری مراسمی شهروندان از برکت حضور شهدای گمنام بهره‌مند شدند.

این شهدای سرافراز در عملیات‌های والفجر یک و مقدماتی منطقه فکه (۲۶،۱۹ و ۲۷ ساله)، خیبر در منطقه جزیره مجنون (۲۲ساله) و کربلای پنج منطقه شلمچه (۲۱ ساله) به فیض شهادت نائل آمدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین استقبال از پنج شهید گمنام از یادگاران دوران هشت سال جنگ تحمیلی در استان سمنان صبح شانزدهم آذر در شاهرود، صبح روز ۱۷ آذرماه در میامی، صبح روز هجدهم آذرماه در دامغان و عصر همان روز در مهدیشهر، صبح روز نوزدهم در گرمسار و عصر در آرادان و صبح روز بیستم آذرماه در سرخه برگزار شد.

طبق اطلاعیه‌ها برگزاری محفل‌های انس و وداع معنوی با شهدای گمنام دوران دفاع مقدس از بیست و یکم تا بیست و پنجم آذر در نقاط مختلف استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

آیین تشییع شهدا روز بیست و ششم آذر ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در چهار شهرستان استان سمنان برگزار می‌شود و بر این پایه ۲ شهید در شهرستان میامی، یک شهید در هر یک از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار خاکسپاری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمنان از استانهای سرآمد دوران دفاع مقدس در شاخص های تعداد شهید و رزمنده و جانباز است و تنها در بخش تعداد آزادگان و اسراء جزو استانهای آخر کشور محسوب می شود که نشانگر عملیاتی و در صحنه بودن رزمندگان استان سمنان در دوره‌ها مختلف دفاع مقدس است.

استان سمنان سه هزار شهید دارد و دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان مقرر است در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شود.

اطلاعات بیشتر درباره شهدای استان را در شهیدنامه ایرنا استان سمنان مطالعه کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha