برنامه های تشییع و تدفین سه شهید گمنام در کهگیلویه وبویراحمد تشریح شد

یاسوج - ایرنا - مسوول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه وبویراحمد برنامه های تشییع و تدفین سه شهید گمنام در این تشریح کرد.

سرهنگ وحید مثنوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برنامه استقبال از کیلومتر سه جاده شیراز یاسوج از ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه ۲۰ آذر با تلاوت قرآن کریم و اجرای گروه رزم نوازان سپاه آغاز شده و کاروان شهدا در ساعت ۱۱ در مکان یادمان شهدای گمنام یاسوج برگزار شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ادامه داد: این آیین معنوی که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار ادامه دارد از ساعت ۱۴ در شهر یاسوج با برنامه مداحی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و معنوی به سمت شهرستان مارگون بدرقه خواهد شد و در مصلی مارگون با استقبال مردم تشییع انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در ادامه مراسم با همراهی گسترده مردم و هیات‌های مذهبی از ساعت ۱۸:۳۰ دوشنبه شب پیکرهای پاک ۲ شهد گمنام با بدرقه مردم در محل شهدای گمنام استان شبی با شهدا برگزار خواهد شد و دانشجویان دانشگاه دولتی یاسوج نیز با یکی از شهدای گلگون کفن تجدید میثاق خواهند کرد.

مثنوی ورود کاروان به شهریاسوج و حرکت از مصلی به سمت سپاه ناحیه لیکک، دهدشت، چرام، لنده، قلعه رئیسی، دیشموک و باشک از سه شنبه تا پنجشنبه هفته آینده را از دیگر برنامه های شهدا در استان اعلام کرد.

این مسئول در ادامه این آیین برگزاری یادواره کنگره شهدای استان در تاریخ ۲۵ آذرماه را از دیگر برگزار خواهد شد.

وی آغاز آیین تشییع شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس ساعت ۷:۳۰ صبح روز یکشنبه همزمان با شهادت فاطمه زهرا از جلوی حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) تا دفن یکی از شهدای گمنام در استانداری اعلام کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و ۸۹۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است . خانواده ۶۳ شهید همچنان در انتظار پیکر فرزندانشان هستند. ۱۱ هزار و ۸۰۰ جانباز و ۵۱۶ آزاده در این استان وجود دارد.. بنیاد شهید این استان در مجموع ۸۵هزار نفر را زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha