برگزاری کنگره جراحی‌های کم‌تهاجمی زنان با سخنرانی غیرحضوری جراحان بنام دنیا

تهران- ایرنا- رییس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا گفت: پنجمین کنگره جراحی های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز با سخنرانی غیرحضوری جراحان بنام بین المللی از ۲۹ آذرماه تا یکم دی ماه ۱۴۰۲ به همت این پژوهشگاه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، آندومتریوز یک اختلال رحمی اغلب دردناک است که در این بیماری بافتی مشابه بافت داخلی رحم (آندومتر)، شروع به رشد در خارج از رحم می‌کند. به‌همین‌دلیل، ممکن است تخمدان‌ها (آندومتریوز تخمدان)، لوله‌های فالوپ و بافت پوشاننده لگن را درگیر کند. پزشکان معتقدند به ندرت بافتی شبیه به آندومتر در خارج از ناحیه‌ای که اندام‌های لگن در آن قرار دارند، پیدا می‌شود.

در آندومتریوز، بافت خارج شده با هر چرخه قاعدگی ضخیم و دچار تجزیه می‌شود. به‌همین‌دلیل زنان مبتلا به این بیماری، خونریزی‌های شدیدی را تجربه می‌کنند. ازآنجایی‌که این بافت خارج رحمی راهی برای خروج از بدن ندارد، به دام می‌افتد.

به همت پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا قرار است "پنجمین کنگره جراحی های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز" از ۲۹ آذرماه جاری تا یکم دیماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود.

محمدرضا صادقی رییس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا و رییس کنگره گفت: آخرین یافته های روز این حوزه به بحث و تبادل نظر و اشتراک گذاری خواهد شد.

رییس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا امروز دوشنبه در نشست خبری "پنجمین کنگره جراحی های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز" که با حضور دکتر خدیجه شادجو فلوشیپ لاپاراسکوپی‌ پیشرفته، دبیر علمی کنگره و مدیر کلینیک آندومتریوز ابن‌سینا، صفورا سلیمانی‌فخر معاون آموزشی پژوهشگاه ابن‌سینا و دبیر اجرایی کنگره و دکتر علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا برگزار شد، افزود: این کنگره سه روزه با شرکت و سخنرانی غیرحضوری جراحان بنام دنیا برگزار می شود.

وی از پروفسور معمر از امارات، پروفسور آنجلااگوئیلار از فیلیپین، پروفسور پیترو سانتولی از فرانسه، پروفسور الکساندر پوپوف از روسیه، پروفسور سانان یاکر از سریلانکا، پروفسور جسیکا پاپیلون اسمیت و پروفسور توگاس تولاندی از کانادا، پروفسور فرهاد نزهت و پرفسور گابی موعاد از آمریکا، دکتر عادل شروین، دکتر هومن سلیمانی مجد و دکتر شاهین خزعلی از انگلیس به عنوان جراحان بنام دنیا نام برد که قرار است در این کنگره به صورت وبیناری شرکت و سخنرانی کنند.

رییس کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز در ادامه، برگزاری پنل ویژه مباحث روز آندومتریوز و آدنومیوز با حضور اساتید کنگره انجمن آسیایی و کنگره انجمن جهانی آندومتریوز به ریاست پرفسور سعید البرزی استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو هیات رئیسه انجمن لاپاراسکوپی زنان در روز پایانی این کنگره را از بخش های ویژه این رویداد اعلام کرد. 

بخشی از کنگره با کنگره آسیایی مشترک است

صادقی گفت: بخشی از پنجمین کنگره جراحی های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز با کنگره آسیایی مشترک شده است که این نشان دهنده جایگاه علمی والای این کنگره محسوب می شود.

وی با اشاره به شیوع بالای آندومتریوز در زنان ایران به دلیل کیفیت زندگی آنها اظهار داشت: این بیماری بسیار مهم است و این به دلیل آن است که این بیماری خاموش است و از شیوع و پیشرفت سریع  برخوردار است.

صادقی در توضیح بیشتری افزود: مادامی که بیماری تمام حفره‌های شکم و لگن را درگیر نکند، فرد متوجه بیماری آندومتریوز نمی‌شود. این بیماری می‌تواند سایر اندام های بدن همچون کلیه و روده را هم درگیر کند.

رییس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا، با بیان اینکه، پیش‌تر برای درمان به لاپاروسکوپی نیاز بود، اما اکنون می‌توان با روش‌های بهتری به تشخیص بیماری رسید، تصریح کرد: هم اکنون مرکز درمان ناباروری ابن سینا در درمان آندومتریوز از جایگاه بسیار مناسبی در کشور برخوردار است.

رییس کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز با تاکید براینکه، این کنگره می‌تواند محلی مناسب برای پاسخ گویی به مسائل بیماری آندومتریوز باشد، گفت: در حال حاضر با هدف درمان مبتنی بر استاندارد روز دنیا به طور مرتب درحال تربیت متخصصان آندومتریوز هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha